سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات مذهبي و مسئولان سياسي فلسطينيان در بيت المقدس ؛

اوباما حرمت مسلمانان را رعايت کند

مقامات مذهبي و مسئولان سياسي فلسطينيان در بيت المقدس از باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا خواستند در صورتي که تصميم دارد از صحن مساجد بيت المقدس بازديد کند حرمت مسلمانان را مراعات نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اوباما قرار است ماه آينده به بيت المقدس برود. شيخ عکرمه صبري رئيس هيئت عالي اسلامي قدس و خطيب مسجد الاقصي اعلام کرد اوباما نبايد از طريق دري که تحت کنترل اسراييلي ها قرار دارد وارد صحن مسجد الاقصي شود.
شيخ صبري گفت : قدم هر بازديد کننده مسجد الاقصي محترم است اما اوباما بايد از قوانين وقف تبعيت کند و از باب الاسباط و نه از باب المغاربه وارد صحن  اين مسجد شود تا حاکميت مسلمانان را مراعات نمايد.
باب المغاربه تنها دري است که گردشگران از آن وارد مسجد الاقصي مي شوند و تحت کنترل اسراييل قرار دارد. باب الاسباط يکي از درهاي اصلي ورودي مسلمانان است.
خطيب مسجد الاقصي هشدار داد :  ‌اين بازديد قرار نيست جنبه سياسي داشته باشد زيرا مسجد الاقصي متعلق به مسلمانان است و مکان عبادت آنها به شمار مي رود.
اوباما قرار است به زودي به اسراييل ،‌ اردن و کرانه باختري رود اردن برود اما کاخ سفيد هنوز تاريخهاي سفر و مسير آن را مشخص نکرده است. رسانه هاي اسراييلي اما اعلام کردند سفر اوباما احتمالا بيستم مارس آغاز خواهد شد.





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.