سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

تجلیل از دریافت کنندگان نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکودر قشم

در مراسمی از 135 دریافت کننده نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو در قشم قدردانی شد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس147 دست ساخته هنرمندان 25 استان کشور امسال با حضور داورانی از کشورهای قزاقستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان و ازبکستان در مسابقه 2 سالانه یونسکو انتخاب شد و نشان مرغوبیت صنایع دستی این سازمان را دریافت کرد .

معاون سازمان میراث فرهنگی، گرذشگری و صنایع دستی کشوردر این مراسم از ایجاد پایگاه اینترنتی برای معرفی آثار هنرمندان منتخب به زبان فارسی و انگلیسی، برپایی دوره های آموزشی برای ارتقا کیفی صنایع دستی کشور خبر داد .
رحمتی افزود : برای استقبال نوروز نیز از 25 اسفند 400 بازارچه ملی منطقه ای در مبادی ورودی و مکانهای گردشگری شهرها ایجاد می شود .
تا 2 ماه دیگر نیز صادرات صنایع دستی از مناطق آزاد کشور امکان پذیر می شود.
رحمتی ارزش صادرات صنایع دستی را از مبادی رسمی و گمرکات کشور در 9 ماه امسال با 42 درصد افزایش 710 میلیون دلار اعلام کرد .
زیور آلات سنتی و صنایع دستی چوبی مهمترین صادرات امسال اعلام شد.
در 9 ماه پارسال 540 میلیون دلار صنایع دستی از کشور صادر شد.
مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با تاکید بر تاثیر عمیق صنایع دستی بر فعالیتهای حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت : به علت اهمیت روابط بین المللی معاونت دیپلماسی عمومی و رسانه ای در وزارت امور خارجه برای به نمایش گذاشتن ارزشهای کشور راه اندازی شده است .
حیدری پور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت : برای جلوگیری از کپی برداری غیرقانونی /و براساس تفاهم نامه این سازمان با سازمان ثبت اسناد کشور/ دست ساخته های هنرمندان کشور در قشم ثبت می شود ./س

برچسب ها: تجلیل ، مراسم ، قشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.