سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

رشد 14/7 درصدی صادرات درخراسان شمالی

ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی از رشد 14/7 صادرات استان خبرداد.

محمد صمدی درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت: در مدت 10 ماه سال جاری 150 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال 14/7 رشد داشته است.

وی افزود: محصولات صادر شده دراین مدت 350 هزارتن بوده که 5/. درصد نیز به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان تشریح فعالیتهای اتاق بازرگانی بجنورد تصریح کرد: با وجود گذشت 5 سال ازتأسیس، اتاق بجنورد از دامنه فعالیتهای گسترده ای برخوردار است.

صمدی اعزام و پذیرش بیش از 14 هیأت تجاری و بازاریابی را جزء کارنامه درخشان اتاق بجنورد برشمردو گفت: اختصاص مبلغ 3هزارو800 میلیارد تومان برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری و زیر بنایی و اختصاص هزار میلیارد تومان برای طرحهای نیمه تمام از نتایج سفررهبر معظم انقلاب است.

نماینده بخش خصوصی در استان خراسان شمالی افزود: اتاق بازرگانی بجنورد جزء اولین استانهایی بود که با تشکیل جلسات ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی استان به وضع 85 واحد تولیدی که تقسیط بدهی های معوق را داشتند رسیدگی و نسبت به تقسیط بدهی واحدها و وصول منابع بانکی با توافق بانکها و مدیران واحدها مساعدت شد.

وی درادامه ازافزایش صدور کارت بازرگانی از ابتدای فعالیت اتا ق از 45 فقره به 535 کارت خبردادو افزود: افزایش صادرکنندگان از تعداد3 نفر به 85 نفر در سال جاری و افزایش میزان صادرات حدود پانزده میلیون دلار در سال 86 به دویست و نه میلیون و چهارصد هزار و پانزده دلار که نسبت به سال 89 میزان 153% افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه صادرات در سال 91 برای استان مبلغ 110 میلیون دلار تعیین شده و تاکنون 150 میلیون صادر دلارشده است، ابراز امیدواری کرد: با عنایت به اینکه میزان سطح تعیین شده تا پایان سال جاری به مرز 200 میلیون دلار افزایش یابد وبه افزایش صد درصدی برسد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.