سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

درکش نگین سرسبز خراسان‌شمالی

منطقه سرسبز درکش، نگین گردشگری استان محسوب می‌شود که در فصل بهار و تابستان توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، درکش در فاصله‌ 73کیلومتری غرب بجنورد و فاصله‌25 کیلومتری شهر آشخانه قرار دارد و مرکز بخش مانه و سملقان است. این منطقه زیبا در دامنه‌ رشته کوه آلاداغ، مشهور به کوه یامان داغی قرار گرفته است و به دلیل قرارگرفتن در طول دره، به دره‌کش یا درکش معروف شده است.

درکش روستای خوش آب و هوا و کوهستانی است که چشمه های فراوانی در اطرافش جریان دارند و یافته های باستان شناسی در حوالی برج تاریخی سبزعلی خان قراچورلو و تپه های اطرافش، نشان می دهند این روستا عمری دویست ساله دارد.

درکش دارای مراتع و جنگل‌های انبوه است که یکی از متنوع‌ترین پوشش‌های گیاهی و درختی در خراسان شمالی محسوب می‌شود 380 گونه گیاه دارویی در روستای درکش شناسایی شده است که 79 گونه از آنها بسیار ارزشمند هستند.و در آن می‌توان گونه‌های انبوه گیاهی همچون درختان بلوط را مشاهده کرد.

منطقه درکش دارای باغ‌های فراوانی همچون گیلاس، هلو و سیب است که شکوفا شدن شکوفه‌های این درختان در فصل بهار زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است.

او برای نمونه از بابونه بجنورد به عنوان گیاهی منحصر به فرد در درمان بیماری های گوارشی نام برده بود که در حوالی این روستا می روید. برای سفر به درکش از بجنورد به سمت آشخانه حرکت کنید و همین که روستای کلاته زمان صوفی را پشت سر گذاشتید، نرسیده به جوزک، جاده ای فرعی شما را به روستا می‌رساند./س

برچسب ها: درکش ، گردشگری ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.