سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

توزیع 385 هزار اصله نهال در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از توزیع 385 هزار اصله نهال در استان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حبیب الله شریفی اظهارداشت: این نهال ها از گونه های کاج، سرو خمره ای، سرو سبز، زبان گنجشگ، سنجد، زیتون تلخ، عقاقیا، ارغوان و آسمان دار است.

وی با اشاره به توزیع 340 هزار اصله نهال در استان طی سال گذشته گفت: کمبود آب در این استان یکی از مشکلات توسعه فضای سبز و جنگلی است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: توزیع رایگان نهال در استان در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی انجام می شود.

شریفی با اشاره به اینکه سه نهالستان به وسعت 50 هکتار در استان وجود دارد، ادامه داد: در این نهالستانها سالیانه بیش از 600 هزار اصله انواع نهال مثمر و غیر مثمر تولید می شود.

به گفته وی امسال بیش از یک میلیارد ریال برای تولید نهال در استان هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: از مساحت بیش از 9 میلیون و 538 هکتاری استان حدود 9 میلیون و 40 هکتار آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می ‌دهد.

وی وسعت بیابان های استان را دو میلیون هکتار عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر پنج میلیون هکتار از اراضی استان در معرض تهدید فرسایش بادی و یک میلیون و 900 هکتار تحت تاثیر فرسایش بادی است.

شریفی ادامه داد: جنگل‌های استان با 611 هزار و 631 هکتار مساحت جزو جنگل‌های ناحیه رویشی ایران، تورانی بوده که از لحاظ کیفی سه هزار و 112 هکتار آن نیمه انبوه و 608 هزار و 519 هکتار جنگل تنک است و حدود 4.4 درصد جنگل‌های کشور را شامل می ‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.