سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوايي استفاده از گوشت اسب اينبار در دانمارک

مقامات بخش صنايع غذايي دانمارک روز يکشنبه اعلام کردند: يک کشتارگاه در اين کشور به طور غيرقانوني از مخلوط دو نوع گوشت اسب و خوک در پيتزاهايي استفاده مي کرده که روي بسته بندي آنها گوشت خالص گاو درج شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، مقامات صنايع غذايي دانمارک گفتند: اين کشتارگاه به نام هاربي در شهر اسکاندربورگ در غرب دانمارک واقع است.
مايکل روزنمارک از وزارت مواد غذايي، کشاورزي و شيلات دانمارک به خبرنگاران گفت: ما وجود اين کشتارگاه را به پليس اعلام کرديم چرا که آنها مشتريان خود را فريب داده‌اند.
اين کشتارگاه مدعي شده که رستورانهاي مشتري مطلع بوده اند که در پيتزاها از مخلوط دو گوشت اسب و خوک استفاده مي‌شود. با اين حال اين ادعا دروغ به نظر مي‌رسد.
گزارش بازرسي از نمونه‌هاي گرفته شده از کشتارگاه هاربي در فوريه 13 نشان مي‌دهد: مشتريان گوشت گاو سفارش داده‌اند ولي محصولاتي با ترکيبات گوشت اسب و خوک دريافت کرده‌اند.
اگرچه گوشت اسب براي انسان خطرناک نيست اما مشخص شده که در فرانسه گوشت اسب حاوي داروي فنيل بوتازون که مي‌تواند براي سلامت انسان مضر باشد، فروخته شده است.
 همچنين در اواسط ماه ژانويه بازرسان مواد غذايي ايرلند متوجه شدند که در همبرگرهاي منجمد گوشت گاو که در ايرلند و انگليس توليد و در فروشگاههاي زنجيره‌اي معتبر نظير تسکو(معتبرترين فروشگاه رنجيره اي انگليس) فروخته شده، از گوشت اسب استفاده شده است.





برچسب ها: بین الملل ، دانمارک ، گوشت ، اسب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.