سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

دریاچه 'برم الوان' بهمئی نگین مفرح گردشگری جنوب ایران

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی گفت: دریاچه 'برم الوان' با طبیعت زیبا و سبرسبزی بدیع، چون نگینی مفرح در جنوب ایران در پیشواز گردشگران می درخشد.

'اسفندیار اباب' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: وجود درختچه ها و درختان طبیعی از جمله بادام كوهی وبلوط بر روی تپه های اطراف ، آب و هوای مطبوع وچشم انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.
وی گفت: دریاچه برم الوان علاوه برچشم انداز سیاحتی دارای گونه ماهی 'كپور' است و
ماهیگیری در این دریاچه برتنوع لذت سفر به محدوده آن افزوده است.
اباب اظهاركرد: ویژگی های طبیعی دریاچه برم الوان هرساله گردشگران زیادی را بویژه در فصل بهار روانه این تفرجگاه می كند كه برای تنوع سفر میهمانان چند فروند قایق از نوع پدالی برای تفریح گردشگران راه اندازی شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهمئی تصریح كرد:برای خدمات رسانی و رفاه حال گردشگران با ساخت كمپینگ اقامتی برم الوان، امكانات رفاهی از جمله آلاچیق، سكوی نشیمن و سرویس بهداشتی فراهم شده است.
اباب اظهار داشت: دریاچه برم الوان در فاصله 40 كیلومتری از شهر لیكك مركز شهرستان بهمئی، در بخش سرآسیاب یوسفی واقع شده است و حداقل عمق آن 12 متر و حداكثر 30 متر با ارتفاع یكهزارو 100 متر از سطح آبهای آزاد قرار دارد./س
برچسب ها: گردشگری ، دریاچه ، برم ، الوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.