سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

اتکا به تولید داخلی، راهکار مواجهه با تحریم ها است

مسؤول سازمان بسیج مهندسین استان تهران گفت:اتکا به تولید داخلی در بلندمدت با استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین، راهکار اساسی مواجهه با تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان است.

ˈفرشاد فرهادیˈدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: بنای کار بسیج جامعه مهندسین، حرکت بر طبق آرمان های نظام مقدس اسلامی و عمل به منویات رهبری است.

وی گفت: مؤلفه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و قدرت علمی، پنج عنصر مهم تشکیل دهنده قدرت در نظام کنونی حاکم بر جامعه اند که امروز برخی دستیابی به فناوری نانو و علوم و فنون هسته ای را نیز به آنها اضافه می کنند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین استان تهران با اشاره به عبارت مشهور ˈمهندسین راهی خواهد یافت یا خواهند ساختˈ، بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه و برای مواجهه با انواع فشارها و تحریم ها نیز باید به همین صورت برنامه ریزی کرد.

وی افزود: دور زدن تحریم ها در کوتاه مدت و اتکا به توان و آموزه های خود در بلندمدت، راهکار خروج از این وضعیت است.

فرهادی با اشاره به خودکفایی 100 درصدی در عرصه عمران، بیان کرد: پاشنه آشیل اقتصاد ایران در بخش کشاورزی است و نباید بگذاریم تا دشمنان با به خطر انداختن امنیت غذایی، بر کشور فشار وارد کنند.

وی بیان کرد: آمایش سرزمینی، اهتمام به مقوله ترویج و استفاده از فارغ التحصیلان کشاورزی بسیجی، می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین استان تهران ابراز امیدواری کرد مهندسین کشور با پشتوانه قدرت علمی، ایران را به امنیت غذایی و صنعتی برسانند تا وابستگی به خارج به حداقل کاهش یابد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.