سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نانو فناوری از خمیر دندان تا سرامیک !

ایران تاکنون محصولات نانویی زیادی از جمله لوازم آرایشی بهداشتی و حتی سرامیک های نانویی، تولید کرده است. در ایمنی نانو فناوری استاندارد سازی و مارکتینگ این محصولات، ارزیابی می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ایمنی نانو فناوری که این روزها بیش از پیش در ایران و جهان مطرح می شود،یک بحث مهم در بخش نانو فناوری است.
فناوری اطلاعات به معنی به روز رسانی فناوری های نو با ورود و خروج اطلاعات در زمینه ی آن فناوری است و نانو فناوری هم جزیی از فناوری اطلاعات است. یکی از وظایف مسئولان ستاد توسعه ی فناوری نانو در کشور دریافت اطلاعات و تولید فناوری نانویی و دادن اطلاعات و آگاهی دادن به مردم در بحث نانو فناوری است.
یکی از چالش هایی که در ستاد توسعه ی نانو در کشور مطرح شده است، آگاهی رسانی مردم در استفاده از محصولات نانویی است. به همین منظور به تازگی نشست هایی با عنوان ایمنی نانو فناوری کشور برگزار می گردد که در آن بخش های مربوط به ایمنی نانو مورد بحث قرار می گیرد.
بنا به اين گزارش: یکی از موارد مورد توجه ایمنی نانو، در استانداردسازی محصولات نانو فناوری است. یکی دیگر از موارد نیز، بخش مارکتینگ این فناوری در کشور است. ایمنی نانو بخش های گسترده ای دارد که در اینجا به این دو مورد مهم کشور می پردازیم.
استانداردسازی: نانو فناوری دارای استانداردهایی در قسمت های مختلف است و کشورهای مختلف و پیشرو در این زمینه دارای استانداردهای تایید شده در بین الملل هستند.
کشور ما، ایران نیز از کشورهای پیشرو در زمینه ی این تکنولوژی روز است که در حال تدوین استانداردهای نانویی است.
یکی از نمونه های استاندارد جهانی در استفاده از محصولات نانویی، مجموعه ی OECD است که در آن فواید و مضرات استفاده از محصولات نانویی تعریف و تدوین شده است. این نمونه تنها گوشه ای از استانداردسازی گسترده ی نانو است. نانو فناوری جهانی استانداردهای گسترده در بخش های مختلف مانند مارکتینگ نیز ارائه کرده است.
ایران در بخش بازاریابی نانو فناوری چشم اندازی 8 ساله ایجاد کرده که در این بخش مسئولان ستاد توسعه فناوری بر این باورند که می توان از این تکنولوژی در جهان مثبت اقتصادی حرکت کرد.
ایمنی نانو در بخش مارکتینگ نانو فناوری اطلاعات، وظیفه دارد با آگاهی رسانی مردم از فواید و مضرات محصولات نانویی بر گسترش فروش محصولات نانو فناوری تلاش كند تا محصولات این تکنولوژی نوین جنبه ی اقتصادی نیز داشته باشد. بنابراین امید آن می رود که پس از استانداردسازی محصولات نانو و به کمتر رساندن مضرات این محصولات با آگاهی بخشیدن مردم از فواید محصولات نانو فناوری بازار محصولات این فناوری را گسترش دهند.
امید می رود محصولات نانو فناوری یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور در 8 سال آینده شود و یا دست کم به نزدیکه این باور مهم برسد.
محصولات نانو فناوری کشور شامل: خمیر دندان های نانو ، سرامیک ، بانداژهای نانو ، محصولات مراقبت از ناخن و کرم های نانو است.
البته ایران در بخش صنعتی و تولید ابزارآلات نانویی نیز تولیدات چشمگیری را ارائه داده است.
برچسب ها: نانو ، فناوری ، سرامیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.