سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دوباره درگيري ها در جنوب يمن

شاهدان و منابع پزشکي اعلام کردند در درگيري ها بين پليس و مخالفان جدايي طلب در جنوب يمن هفت نفر روز يکشنبه زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين درگيري ها سبب شده است عبد ربه منصور هادي رئيس جمهور يمن به عدن سفر کند. از زمان انتصاب وي به اين سمت در فوريه دو هزار و دوازده اين نخستين باري است که هادي به جنوب اين کشور سفر مي کند. وي جانشين علي عبدالله صالح شد. سبا، خبرگزاري رسمي يمن اعلام کرد : هادي براي ديداري به منظور بازديد به عدن سفر کرده و قرار است در آنجا با مقامات و روساي نظامي منطقه ديدار کند. 

در پي درگيري هاي روز گذشته در عدن و کشته شدن دو تن از فعالان و يک مامور پليس، بامداد يکشنبه فعالان جدايي طلب در چارچوب اقدامي براي نافرماني مدني، محورهاي جاده اي در مناطق منصوره، شيخ عثمان و دار سعد را مسدود کردند.  زماني که نظاميان يمني براي باز کردن جاده در منطقه معلي وارد عمل شدند، سه تظاهر کننده بر اثر تيراندازي در عدن زخمي شدند. 

به گفته شاهدان، در شهر مکلا، مرکز استان حضرموت در شرق يمن، همزمان با تلاش نيروهاي دولتي براي متفرق کردن فعالان جنوب يمن، يک مامور پليس زخمي شد. اين فعالان با آتش زدن لاستيک ها جاده ها را مسدود کرده بودند.يکي از فعالان جدايي طلب گفت : ارتش عليه معترضان گلوله شليک کرد. به گفته ساکنان، در درگيري هاي معترضان با نيروهاي پليس در شهر حوطه مرکز استان لحج، سه تن از معترضان روز يکشنبه زخمي شدند. نيروهاي پليس قصد داشتند جاده اي که عدن را به تعز در شمال يمن متصل مي کرد، باز کنند. 

در سيحون دومين شهر بزرگ استان حضرموت در يمن، معترضان مغازه هاي تجار شمال يمن را آتش زدند و يکي از تجار زخمي شد. جدايي طلبان همچنين دو مقر حزب اسلامي الاصلاح را آتش زدند. اين حزب که وابسته به هادي است، طرفداران خود را به خويشتن داري دعوت کرد. 


                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: یمن ، درگیری ، جنوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.