سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خبرداد:

اعلام مراحل اجرایی آیین نامه اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، از وضعیت اجرایی شدن آیین نامه اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها پس از ابلاغ آن توضیح داد.

حجت الاسلام مجید قریشی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران،افزود: در آیین نامه ای که به توافق وزارتخانه های علوم و بهداشت همچنین دانشگاه آزاد رسید و به دانشگاهها ارسال شد، عمده تاکید درباره تدوین اقتصاد مقاومتی برای دانشجویان و استادان بود که این دو گروه به ابعاد دشمنی آمریکا در این جریان مطلع شوند .

وی تاکید کرد: در مرحله بعدی، لازم است دانشگاهها بر اساس این آیین نامه خود را در خصوص پژوهشها و اولویت های تحقیقاتی بازبینی کنند و به مسائلی بپردازند که مورد نیاز کشور و جامعه است، همچنین از پژوهشها و تحقیقاتی که مفید یا اولویت نظام نیست، پرهیز کنند .

قریشی بااشاره به اینکه طبق آیین نامه اقتصاد مقاومتی هزینه ها باید هدفمند شود، گفت: برای این اقدام، جلسات فراوانی در حوزه استادان و دانشجویان برگزار و دستورالعمل‌هایی هم توسط معاونت پژوهشی دانشگاهها تهیه شده است .

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: این موضوع در قالب کرسی های آزاد اندیشی و نشست های دانشجویی مطرح و در نشریات دانشجویی منتشر شده است .

وی به نشست هایی که به همکاری بخشهای خصوصی و تولیدی همچنین استانداری با دانشگاهها در شهرستان ها برگزار شده اشاره کرد و افزود: با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم ادامه این تعاملات در حال پیگیری است .

قریشی با ارزیابی عملی کردن این آیین نامه، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی ادبیات جدیدی در دانشگاهها به شمار می آید، اقدامات تبیینی آن به خوبی پیش رفته و در این زمینه مسئولان و شخصیتهای برجسته کشوری به دانشگاهها دعوت شده و در این باره با دانشجویان و استادان صحبت کرده اند اما تبدیل شدن این اقدام به کار جمعی، کمی زمان بر است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.