سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جیب های خالی فدراسیون بوکس؛

وقتی بی پولی کمر مسابقات منطقه ای را هم می شکند!

سریال بی پولی های فدراسیون بوکس ادامه دارد از نداشتن بودجه برای اردوی برون مرزی گرفته تا برگزار نکردن لیگ و حالا هم که به تعویق انداختن مسابقات منطقه ای همه و همه از نتایج بی پولی فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فدراسیون بوکس کشورمان که همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند، هنوز هم با این معضل مواجه است.
 
در آستانه مسابقات جوانان آسیایی فیلیپین ما طبق معمول باز هم اردوی برون مرزی نداشتیم ظاهراً فدراسیون از بودجه مقرر شده 900 میلیونی خود تنها چیزی حدود 300 میلیون دریافت کرده که بنا به گفته رئیس فدراسیون این مبلغ هم صرف المپیک و مسابقات جهانی جوانان شده است.

یکی از نقاط ضعف بوکس ها در همین مسابقات جهانی این بود که اردوی برون مرزی و تجربه بین المللی نداشتند.

حالا همین جوانان دوباره بدون اردوی خارجی راهی مسابقات آسیایی می شوند از 9 بوکسور معرفی شده در لیست تیم ملی 6 بوکسور هیچ تجربه بروم مرزی ندارند.

تنها کاری که فدراسیون با شرایط فعلی مالی اش قادر به انجام بود برگزاری اردوی مشترک ارزان با بوکسوران خارجی در داخل کشور بود و طبق روال سال های گذشته باز هم داغستانی ها برای این کار انتخاب شدند.

داغستانی ها در مدت حضورشان در کشور هم با جوانان و هم با بزرگسالان اردوی مشترک شدند و البته مسابقاتی نیز بین آنها و مشت زنان ایرانی برگزار شد.

البته برخی انتقادها از این که چرا فدراسیون برای داغ ها پول دارد اما برای خودمان و برگزاری اردوی مشترک برون مرزی بودجه ندارد اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فدراسیون بوکس راه دیگری جز دعوت از داغستانی ها نداشت این اردوی مشترک نیز هزینه کمی در بر داشت.

باید پذیرفت فدراسیون بوکس چندان هم بی علاقه به برداشتن قدم های بزرگ نیست کما اینکه مسئولان این فدراسیون چندی پیش برای میزبانی مسابقات آسیایی درخواست داده بود ولی سپس با بی علاقه گی مسئولان و عدم پیگیری نهادهای دیگر این مسئله خود به خود به باد فراموشی سپرده شد.

همه اینها در حالی است که بوکسوران کشورمان در المپیک به نتایج خوبی دست پیدا کردند. همین حالا یکی از بوکسوران ما احسان روز بهانی در لیگ نیمه حرفه ای بوکس جهان در حال افتخارآفرینی است و در مجموع استعدادهای زیادی در ورزشکاران بوکس کشور دیده می شود.

همین جوانان ما بدون هیچ تجربه برون مرزی در مسابقات جهانی مقابل مهره های قدرتمندی که در میادین مختلف و با هزینه های بالا راهی مسابقات شده بودند، خوب نتیجه گرفتند. اما به هر حال باید پذیرفت ویترین هر فدراسیونی مسابقات لیگ آن است.

لیگی که در فدراسیون بوکس تنورش خاموش خاموش است مسئولان فدراسیون بوکس در این روزهای بی پولی خودشان و هیئتهای بوکس حتی موفق شده اند. بیش از سه تیم را برای شرکت در مسابقات ترغیب کنند.

پیگیری های دلشاد و اردلان هم در فدراسیون بوکس جواب نداد وقتی هیئت های بوکس حتی نمی توانند در مسابقات بی خرجی مثل رقابت های منطقه ای شرکت کنند طبیعی است که شرکت در لیگ برای آن به هیچ عنوان قابل هضم نباشد.

بحث مسابقات منطقه ای بحث تکراری است. رقابت هایی که در ابتدا با هدف جایگزینی برای لیگ آغاز شد.

روال کار این بود که کل کشور به چند منطقه تقسیم و سپس استان های درون یک منطقه به میزبانی یکی از استان ها با هم به رقابت می پردازند. سرانجام طی یک تورنمنت به مبارزه بپردازند تا این جای کار چندین مسابقه منطقه ای برگزار شده است که البته در برخی از آن ها شاهد انصراف برخی استان ها بوده ایم یعنی هیئت بوکس برخی از استان های کشور حتی هزینه شرکت در مسابقات منطقه ای نزدیک استان خود را ندارند فاجعه ای که مانعی برای پیشرفت بوکس کشور است.

حالا در آخرین مسابقه منطقه ای سال 91 به علت مشکلات مالی این مسابقه به میزبانی ارومیه به تعویق افتاد تا دوباره یادآور بحران موجود در بوکس باشد.

مسابقات بوکس لیگ و منطقه ای در حال حاضر تعطیل است و تنها فعالیت بوکس کشور شرکت در همین مسابقات آسیایی است رقابت هایی که هم اکنون بوکسوران جوانمان در مجموعه ورزی انقلاب در اردو به سر می برند.

اردوی پایانی که پس از آن بوکسوران راهی فیلیپین می شوند تا در مسابقات حساس و مهم آسیایی شرکت داشته باشند مسابقاتی که با انگیزه فراوانی راهی آن می شوند تا بلکه خبر خوبی در روزهای خاموش فدراسیون بوکس به گوش علاقه مندان به این رشته برسند./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.