سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

سالانه 22 هزار تن شیر در شهرستان نمین تولید می شود

رئیس جهاد كشاورزی نمین گفت: سالانه 22 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهروز آقازاده در جلسه كمیته بهبود شیر نمین افزود: در شهرستان نمین روزانه 60 تن و سالانه 22 هزار تن شیر خالص تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی به فعالیت 13 مركز جمع آوری و حمل و نقل شیر در این شهرستان اشاره كرد و گفت: سه مركز بهره برداری و عرضه لبنیات و فرآورده های شیری هم در شهر نمین فعال می باشد.

وی از تشكیل 12 مورد كلاس آموزشی و یك مورد كارگروه آموزشی ویژه در سال جاری برای ارائه آموزش های لازم به تولید كنندگان و بهره برداران فرآورده های لبنی در روستاهای شهرستان نمین خبر داد و افزود: 180 نفر از تولید كنندگان ، شیردوشان و بهره برداران شیر و فرآورده های لبنی در این دوره ها آموزش دیده اند.

معاون فرماندار نمین هم در این جلسه عدم رعایت موازین بهداشتی در حمل و نقل و تولید مواد لبنی را موجب تهدید سلامت مردم دانست.

یونس خانی بر ارائه آموزش های لازم به دامداران و تولید كنندگان شیر و همچنین بر كنترل و نظارت كامل بر اماكن عرضه این مواد در این شهرستان از سوی مسوولان ذیربط تاكید كرد.

وی با بیان این كه كارخانه تارا سبلان شهرستان نمین با ظرفیت اسمی تولید 300 تن مواد لبنی بصورت روزانه راه اندازی شده گفت: هم اكنون میزان تولیدات روزانه این كارخانه فقط 10 تن است.

معاون فرماندار نمین دلیل این امر را خروج غیر قانونی بخش عظیمی از شیر تولیدی شهرستان و انتقال آن به سایر شهرستان ها بویژه اردبیل دانست.

خانی خواتسار شكوفاسازی اقتصاد شهرستان و جلوگیری از بیكاری كارگران و كاركنان كارخانجات تولیدی مواد لبنی منطقه شد.

وی از نیروهای انتظامی شهرستان و پلیس راه اردبیل ، آستارا خواست خودروهای حامل غیر مجاز شیر از این شهرستان به اردبیل را متوقف كرده و از انتقال شیر تولیدی این شهرستان به سایر استان های كشور جلوگیری كنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سالانه ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.