سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رشد کشتی خراسان رضوی نیازمند حمایت بیشتر مسوولان است

جام جهانی کشتی آزاد با حضور حدود 15 هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران با برگزاري ديدار فينال بین ایران و روسیه به پايان رسيد و ملی پوشان ایران در یک مصاف جانانه حریف خود را با نتیجه شش بر یک شکست دادند و ضمن تکرار قهرمانی سال قبل، انتقام شکست کشتی فرنگی مقابل روس ها را از اين تيم گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حامد تاتاري آزادكار خراسان رضوي نیز در فینال جام جهانی کشتی آزاد مقابل حريف روسي خود یوری بلونوفسکی همانند کشتی های قبلی اش بسیار مطمئن نشان داد و وقت اول را بر اين كشتي گير روس با یک خاک و بارانداز پيروز شد، او در وقت دوم هم دو بار حریف روس را خاک کرد و پنجمین برد ایران رقم زد و در قهرماني تيم كشتي كشور سهم به سزايي داشت.

وی كه كشتي را از 14 سالگي در باشگاه بانك صادرات و22 بهمن زيرنظر برادرش اسماعيل تاتاري و مربي اش جعفر موسوي آغاز كرده است در این خصوص اين رقابت ها گفت: تمرينات خيلي خوبي كه زيرنظر كادر فني و در راس آن رسول خادم پشت سر گذاشتيم باعث شد تا از آمادگي ايده آلي براي اين مسابقات سطح بالا که با حضور 10 تيم برتر كشتي دنيا برگزار شد، برخوردار شویم.

تاتاری با بيان اينكه زحمت زيادي براي قهرماني در اين رقابت ها كشيدم، افزود: مدتي به دليل مسائلی، باوجود تمرينات مناسب، نتيجه نمي گرفتم اما از ابتدای امسال با حضور در ليگ برتر به عنوان عضو تيم ماهان اصفهان با مربيگري امير توكليان در خودم ديدم كه مي توانم به آمادگي نزديك بشوم و حضور در تيم ملي و موفقيت در آن را جزء اهدافم قرار دادم كه به آن رسيدم.

قهرمان خراساني رقابت هاي جام جهاني تهران با اشاره به حضور و استقبال پرشور مردم از اين رقابت ها عنوان كرد: با توجه به اينكه موضوع حذف كشتي از رقابت هاي المپيك مطرح بود مردم با لطف بسيارشان نشان دادند كه در روزهاي سخت مثل هميشه حامي ورزش كشور هستند.

وي با بيان اينكه حمايت مردم باعث شد تيم كشتي آزاد كشور با اقتدار قهرمان جهان شود، افزود: من هم با زحمتي كه كشيدم سعي كردم كادر فني را از خود راضي نگه دارم و خوشبختانه اين اتفاق افتاد.

تاتاري با بيان اينكه پخش زنده اين مسابقات در اين سطح باعث تكان دادن و ايجاد انگيزه جوانان و نوجوانان كشتي گير خراساني شد، گفت: كشتي استان خراسان رضوي در همه رده هاي سني استعدادهاي فراواني دارد كه رشد و شكوفايي آنان نياز به برنامه ريزي و حمايت اهالي هيات كشتي و مسوولين اداره كل ورزش و جوانان دارد.

وي با بيان اينكه كشتي گيران جوان و نوجوان نياز به كمك و حمايت دارند، افزود: مي توان با ايجاد پايگاه قهرماني و برگزاري اردوهاي مستمر و منظم براي همه رده هاي سني زيرنظر مربيان خوبي كه استان از آنان بهره مي برد هميشه كشتي گيران آماده اي داشته باشيم.

وي با بيان اينكه معمولا اردوهاي آمادگي تيم استان در فاصله كمي از اعزام به مسابقات قهرماني كشور برگزار مي شود كه اين زمان كافي نيست، گفت: اگر اين اردوها با در اختيار قرار دادن مكان تمرين و امكانات مناسب در طول سال ادامه دار باشد، کشتی گیران رشد خواهند كرد و خود را به سطح اول كشتي خواهند رساند.

ملي پوش خراساني كشتي آزاد كشور در مورد حذف كشتي از رقابت هاي المپيك اظهار داشت: با توجه به اينكه كشتي جزء رشته هاي ورزشي است كه از اولين دوره هاي رقابت هاي المپيك حضور داشته با حذف آن، هيجان اين مسابقات كاسته مي شود و بعید است اين اتفاق عملي شود.

اسماعيل تاتاري برادر اين قهرمان كه از ابتداي فعاليت حامد تاتاري مربي او نيز بوده است در خصوص اين كشتي گير گفت: حامد كوچكترين پسر خانواده است و از نوجواني كشتي را آغاز كرد و از همان ابتدا با استعداد بالايش نتايج خوبي را كسب كرد و با عضويت در تيم ملي جوانان در اين رده سني قهرمان جهان شد.

وي با بيان اينكه در مقطعي به دليل مشكلات زندگي تمريناتش كم شد و از كشتي عقب افتاد، عنوان كرد: مدتي است كه او به طور منظم و با فكري باز و فراغ بال از گرفتاري هاي زندگي تمرينات خود را انجام می دهد که نتیجه آن دعوت به تيم ملي و قهرمانی جهان بود.

تاتاری با اشاره به توانايي بالاي كشتي گيران خراسان رضوي عنوان كرد: استعدادهاي فراواني در كشتي استان وجود دارد كه در يك قدمي پيشرفت قرار گرفته اند و مي توان با مديريت قوي، برنامه ريزي صحيح و ايجاد تلنگر باعث رشد آنان شد و از آنان در ميادين مختلف بهره برد.

وی با تاكيد بر لزوم داشتن يك تيم كاملا بومي از استان خراسان رضوي در ليگ برتر كشتي كشور، افزود: هر زماني كه يكدستي و همدلي در كشتي استان وجود دارد و كارها درست انجام مي شود خراسان رضوي در اوج خود قرار دارد اما دود اختلافات تنها به چشم ورزش كشتي مي رود.

تاتاری توجه همه جانبه به قهرماناني همانند حامد تاتاري را حائز اهميت دانست و گفت: رسيدگي و تشويق اين قهرمانان كه چشم تمام جوانان و نوجوانان به آن هاست علاوه بر ايجاد دلگرمي در آنان باعث ايجاد انگيزه در نسل هاي آينده كشتي استان خواهد شد.

امير رشيدلمير ديگر خراساني كه به عنوان پزشك تغذيه، تيم ملي كشتي كشور را در رقابت هاي جام جهاني تهران همراهي مي كرد، سطح اين رقابت ها را بالا ارزیابی كرد و گفت: 10 تيم برتر رنكينگ المپيك در اين رقابت ها حضور داشتند و كشتي گيران كشورمان با غيرت ايراني تمامي حريفان به خصوص تيم هاي قدرتمند آمريكا و روسيه را شكست دادند.

وي تصریح کرد: در این رقابت ها از نفرات اصلي تيم برخوردار بوديم ولي كشتي گيران در شرايط استراحت بعد از رقابت هاي المپيك قرار داشتند و بعد از رقابت هاي سنگين ليگ برتر تمرينات پرفشاري را پشت سر گذاشتند.

رشیدلمیر با بیان اینکه کشتی گیران خود را با شايستگي به اين مسابقات رساندند، افزود: زحمات بي دريغ رسول خادم نيز كه با جديت تمام براي تك تك كشتي ها و کشتي گيران برنامه داشت، در اين قهرماني بسيار مؤثر بود و كادر فني به خوبی او را همراهي كردند.

پزشک تغذیه تیم ملی کشتی ایران حضور حامد تاتاري نماينده 96 كيلو استان خراسان رضوي را در رقابت هاي كشتي جام جهاني باعث ايجاد انگيزه در كشتي گيران استان عنوان كرد و گفت: اين كشتي گير بسيار محكم و مسلط كشتي گرفت و جواب اعتماد مربيان تيم ملي را به خوبي داد.

وي با بيان اينكه موفقيت حامد تاتاري نشان داد كه جوانان استان مي توانند موفق باشند و خراسان رضوي مي تواند در بين قدرتمندان كشتي كشور نماينده اي به اين شايستگي داشته باشد، افزود: حمايت هاي بعدي از اين ورزشكار توسط مسوولان نه به خاطر خودش بلكه براي رشد و ايجاد شور و انگيزه در كشتي خراسان از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود.

وي با بيان اينكه خوشحالم كه به عنوان نماينده استان سهم كوچكي در قهرماني تيم كشورمان داشتم، افزود: حضور نمايندگاني مانند رسول خادم و حامد تاتاري از استان خراسان رضوي در تيم ملي موقعيت مناسبي را ايجاد كرده كه با بهره گيري مناسب از آن مي توان جهشي را در كشتي استان شاهد باشي/س

برچسب ها: کشتی ، قهرمانی ، تاتاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.