سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی رقابت های فینال لیگ سبک های آزاد کاراته بانوان:

سر داور لیگ: 6 دور لیگ را در یک روز خلاصه کردیم

به دلیل کمبود سالن به ما گفتند 6 دور لیگ را در یک روز انجام دهید ما نیز دو هفته لیگ را، در یک روز به پایان رساندیم.

فرزانه حسین خان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص نخستین دوره برگزاری لیگ بانوان این رشته ورزشی گفت: هدف از برگزاری لیگ ارتقا بچه ها و ارتقا سطح داوری است. در طول این مسابقات به عینا می دیدیم که بچه ها هر هفته بهتر از هفته قبل به میدان می آمدند.

سرداور لیگ سبک های آزاد کاراته بانوان اظهار داشت: در خصوص داوری نیز همین امر حکم می کند، هر هفته نحوه قضاوت ها بهتر و دقیق تر انجام می شد، البته ضعف در داوری اجتناب ناپذیر است ولی با این وجود روند داوری هفته به هفته بهتر و ورزیده تر می شد و اینها همه از مزایای لیگ است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات لیگ سبک های آزاد گفت: مشکل اصلی ما در لیگ بیشتر از جا و مکان و زمان مسابقات است. کبکانیان تنها سالن ورزشی فدراسیون کاراته است که در آن باید همه کارهای فدراسیون انجام شود، همه مسابقات سبک های کنترلی و غیر کنترلی آقایان و بانوان،‌ ارتقاء های داوری، آزمون ها و همه و همه باید در این یک سالن انجام شود و متأسفانه مظلوم از سبک های آزاد و بانوان هم پیدا نمی شود که بدترین زمان را به آنها اختصاص دهند.

از دیگر مشکلات ما زمان بندی بین هفته های لیگ بود، که در این خصوص به دردسر زیادی افتادیم.

گاهی دو دوره بازی از لحاظ زمانی بینشان زیاد فاصله افتاد و گاهی دو دوره بازی از لحاظ زمانی خیلی نزدیک به هم می شد، روزهایی که به لیگ سبک های آزاد بانوان اختصاص دادند زمان مناسبی نبود.

همین فینال رقابت ها و اختتامیه لیگ ما در روز شنبه اول هفته بود که نصف بچه ها به دلایل گوناگون غایب بودند، داورها مجبور شدند که در این تاریخ از محل کار خود مرخضی بگیرند و یا هر کدام با مشکلی روبرو بودند.

به ما گفتند که چون به پایان سال رسیده ایم برنامه های فدراسیون منتشر فشرده شد و سالن کبکانیان را نیاز داریم و شما مجبورید هفته های پایانی لیگ را در یک روز انجام دهید،‌و از آنجا که باید تا پایان سال لیگ را خاتمه می دادیم مجبور شدیم به صورت فشرده روز شنبه 5 اسفند این مسابقات را برگزار کنیم و 6 بازی بزرگسالان را در یک روز خلاصه کردیم.

حسین خان همچنین به حق الزحمه گرفته نشده داوران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 91 تا کنون هیچ داوری حق الزحمه خود را بابت قضاوت در لیگ و قضاوت در رقابت های انتخابی دریافت نکرده، کلیه داوران به ما اعتراض می کنند که آیا باید فی سبیل الله کار کنیم؟

وقتی اعتراضات را به فدراسیون اعلام می کنیم در پاسخ گفته می شود بودجه نداریم، واقعا نمی دانیم که دیگر با چه رویی می توانیم از این داوران برای قضاوت سال آینده دعوت به همکاری کنیم./مح

برچسب ها: آزمون ، سبک ، لیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.