سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردمي در حمايت از سرباز آمريكائي در بند به اتهام افشاي اسناد محرمانه در "ويكي ليكس"

هزاران نفر از حاميان "برادلي مانينگ" سرباز آمريكايي كه به اتهام افشاي اسناد محرمانه كشورش در سايت افشاگر "ويكي ليكس" وارد هزارمين روز بازداشتش شده به برگزاري تظاهرات پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي ، اين تظاهرات در بيش از 70 شهر جهان برگزار شده است. تظاهرات هايي در حمايت از اين سرباز زنداني در آمريكا در شهرهاي كشور انگليس و آمريكا و كشورهاي اروپائي برگزار شده اند. همچنين گروهي از حاميان وي در كروه جنوبي و استراليا نيز در حمايت از وي دست به تظاهرات زده اند.
گروه حاميان وي در آمريكا اظهار داشته اند "هيچ زماني به اندازه امروز براي رساندن پيام ما و ابراز مخالفت مان با جنايات جنگي، نابرابري هاي بين المللي و حق مردم از آگاهي از آنچه دولتهايشان انجام مي دهند مناسب نبوده است." هواداران وي اظهار داشته اند كه اين اعتراضات در آينده نزديك گسترش خواهند يافت و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده مجددا از 3 جون سال جاري ميلادي آغاز خواهند شد.
"برادلی مانینگ" سرباز آمریکایی که به اتهام فاش کردن اسناد محرمانه کشورش در سایت جنجال برانگیز "ویکی لیکس" در بازداشت به سر می برد روز جمعه 30-11-2012 در دادگاه حضور یافت و گفته است که از فشار روحی و سختی شرایط زندان رنج می برد.
برادلی 24 ساله، متهم است که 260 هزار گزارش محرمانه وزارت خارجه آمریکا و نیز گزارش هایی درباره اوضاع عراق و افغانستان بین نوامبر 2009 تا مه 2010 فاش کرده است. وي همچنين متهم شده كه تصاويري از كشته شدن خبرنگار خبرگزاري "رويترز" توسط بالگردي آمريكائي در كشور عراق را منتشر كرده است. وي با بيش از 22 اتهام مواجه شده است كه سنگين ترين آنها كمك به "دشمن" بوده است .





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.