سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

همکاری های بهداشتی، درمانی ایران و روسیه توسعه می یابد

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از آمادگی ایران برای توسعه همکاری های بهداشتی، درمانی با روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد در دیدار با  دکتر ورونیکا ایگورونا اسکوارتسوا وزیر بهداشت فدراسیون روسیه و هیات همراه گفت: ایران در زمینه های مختلف عرصه بهداشت و درمان اعم از آموزش پزشکی، تولید تجهیزات پزشکی و دارو، مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر، تبادل تحقیقات پزشکی و برنامه های مختلف حوزه بهداشت و درمان آمادگی دارد همکاری های خود با روسیه را گسترش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که از شخصیت شما که وزیر بهداشت روسیه هستید به دست آوردم، موجب خرسندی من است که با یک فرد اندیشمند در خصوص گسترش ارتباطات فیمابین تبادل نظر کرده و تصمیم گیری می کنیم.

دکتر طریقت ادامه داد: ایران هم اکنون در قبال هر هزار نفر یک پزشک در اختیار دارد، در حالی که پیش از انقلاب پزشکان خارجی در کشور به درمان بیماران می پرداختند.

وی پیشرفت های برنامه پزشک خانواده در کشورمان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ایران در سال های بعد از انقلاب تغییرات اساسی در اداره و برنامه های مدیریت بهداشت و درمان ایجاد کرده است که از آن جمله می توان به تلفیق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت نام یک وزارتخانه به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد.

سرپرست وزارت بهداشت در ادامه با استقبال از پیشنهاد وزیر بهداشت فدراسیون روسیه مبنی بر بازدید روسای دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران بهداشت و درمان دو کشور از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پزشکی دو کشور، خواستار توسعه هرچه بیشتر همکاری های دو کشور شد./ح
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.