سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت فدراسیون روسیه:

همکاری ایران و روسیه موجب جهش علم پزشکی می شود

وزیر بهداشت فدراسیون روسیه در دیدار با سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان خواستار انعقاد تفاهمنامه همکاری بهداشتی و درمانی با ایران شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  دکتر ورونیکا ایگورونا اسکوارتسوا و هیات همراه در دیدار با دکتر طریقت منفرد با بیان این مطلب گفت: هم اکنون دو داروی ساخت ایران وارد بازار کشور روسیه شده است که این نشان از پیشرفت های تکنولوژیک ایران در زمینه تولید دارو دارد، ایران همچنین در این سال ها پیشرفت زیادی در عرصه پزشکی کرده است بنابراین با توجه به پیشرفت های روسیه و ایران در زمینه علوم پزشکی خواستار انعقاد تفاهمنامه های همکاری با ایران هستیم.

وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، توجه بیشتر به بیماری های واگیر و غیرواگیر، تبادل استاد و دانشجو و بازدید روسای دانشگاه های علوم پزشکی دو کشور از دانشگاه ها و امکانات یکدیگر و همچنین بازدید مدیران عرصه بهداشت و درمان دو کشور از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی یکدیگر بخش دیگری از عرصه هایی است که می تواند موجب پیشرفت همکاری دو کشور می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 63 دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه تحصیل می کنند که 5 نفر از آنان تحت حمایت مالی دولت روسیه قرار دارند.

وی از تدوین استراتژی های توسعه علوم پزشکی در دولت روسیه از سال 2012 تا سال 2025 خبر داد و گفت: به نظر من تعامل و همکاری دو کشور در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی موجب جهش علم پزشکی خواهد شد.

وی با قدردانی از حضور فعال ایران در کنفرانس پزشکی «سبک صحیح زندگی» که در سال 2009 با حضور 163 کشور و با حضور 100 وزیر بهداشت در روسیه برگزار شد، اظهار داشت: قطعنامه این کنفرانس مهم بین المللی علاوه بر مورد تایید قرار گرفتن توسط سازمان بهداشت جهانی در اساسنامه سازمان ملل نیز ثبت شد.

وی در پایان ضمن تشکر از فرصتی که دکتر طریقت سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای دیدار با هیات روسیه ای در اختیار وی و هیات همراهانش گذاشت، خواستار تدوین هرچه زودتر پیش نویس تفاهمنامه همکاری های دو کشور شد.

شایان ذکر است در این دیدار معاونان آموزشی، تحقیقات و فناوری، امور مجلس، رییس سازمان غذا و دارو و مشاور وزیر بهداشت کشورمان حضور داشتند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.