سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

" کواد رتور" پرنده‌اي بدون سرنشين با کاربرد نظامي، علمي و مهندسي

عضو سازمان بسيج مهندسين با اشاره به ساخت هواپيما و پرنده بدون سرنشين با نام عمود پرواز و معروف به " کواد رتور" گفت: اين عمود پروازها در 15 سال گذشته به صورت مدرن درآمده و به جز استفاده نظامي، در فناوري‌هاي علمي و مهندسي کاربرد دارند.

مجيد روشني، عضو سازمان بسيج مهندسين در گفتگو با خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ساخت هواپيماها و پرنده‌هاي بدون سرنشين با نام عمود پرواز، اظهار داشت: اين پرنده‌ها به " کواد رتور" معروف است و بهترين و مدرن‌ترين آن‌ها در ابعاد بسيار کوچکي که تقريباً 50 سانتی‌متر در 50 سانتی‌متر است، پرواز مي‌کنند و قابليت فيلم‌برداري، عکس‌برداري، رصد و برداشت‌هاي عالي در ارتفاع‌هاي خوبي را دارند.

وي افزود: پرنده‌هاي مذکور در ابتداي انقلاب توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف ساخته شد و در 15 سال گذشته، زحمات بسياري براي مدرن‌کردن آن‌ها کشيده‌اند و به‌‌غير از استفاده‌هاي نظامي، در حال حاضر در فناوري‌هاي علمي و مهندسي از اين پرنده‌هاي بدون سرنشين بهره مي‌بريم.
 
روشني تصريح کرد: استفاده از " کواد رتور" در سازمان نقشه‌برداري آغاز شده و در مهندسي‌هاي مختلف از جمله مهندسي عمران، برداشت‌هاي خاصي توسط آن انجام مي‌شود، لذا مهندسان ما مي‌توانند از اين محصول به بهترين شکل بهره برداري کنند.
 
عضو سازمان بسيج مهندسين با اشاره به تجاري سازي پرنده‌هاي بدون سرنشين، گفت: برخي از قطعات اين پرنده‌ها از خارج وارد مي‌شود که ما در تلاش هستيم آن قطعات را نيز خودمان بسازيم؛ در حال حاضر 40 درصد از قطعات آن از خارج وارد مي‌شود و 60 درصد از آن را بچه‌هاي خودمان توليد مي‌کنند.

وي افزود: در هيچ کجاي دنيا اين‌گونه که ما از " کواد رتور" بهره مي‌‌بريم، استفاده نشده و فقط در ايران استفاده مي‌شود.

روشني درباره تفاوت اين عمود پروازها با پهپاد، اظهار داشت: پهپاد در فضاي بسيار بالاتري حرکت مي‌کند و برداشت‌هاي خاص خود را انجام مي‌دهد، اما اين عمودپروازها با برداشت‌هاي علمي در سازمان نقشه‌برداري و رشته‌هاي مهندسي، کاربرد دارند.

انتهاي پيام/ 
برچسب ها: کوادرتور ، پرنده ، بسیج ، پهپاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.