سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر مخفيانه مسئولان آمريکايي به کره شمالي

رسانه هاي آمريکايي اعلام کردند پس از روي کار آمدن کيم جونگ اون رهبر جديد کره شمالي مسئولان اين کشور سال گذشته ميلادي با هدف بهبود مناسبات با کره شمالي دو سفر مخفيانه به اين کشور صورت دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، رسانه هاي آمريکايي به نقل از منابع آگاه اعلام کردند اين سفرها در ماه آوريل و ماه اوت با هدف ترغيب رهبر جديد کره شمالي به تلطيف سياست خارجي اين کشور صورت گرفت. 
به گفته منابع آگاه، جوزف ديتراني رياست هيئت آمريکايي را در سفر ماه آوريل به پيونگ يانگ بر عهده داشته است. وي در آن زمان رياست مرکز ملي مبارزه با تکثير تسليحات هسته اي در سازمان اطلاعات ملي آمريکا را به عهده داشت. 
هنوز مشخص نشده است چه کسي رياست هيئت آمريکايي در سفر ماه اوت را به عهده داشته است با حال اين منابع آگاه اعلام کردند سيدني سيلر تحليلگر با سابقه سازمان اطلاعات آمريکا که به خوبي کره اي صحبت مي کند و مسئول سياست هاي مربوط به کره در شوراي امنيت ملي آمريکا است در هر دو سفر حاضر بوده است. 
ديتراني سال گذشته دولت اوباما را ترک کرد و اکنون رياست يک موسسه تحقيقاتي موسوم به ائتلاف اطلاعات و امنيت ملي آمريکا را به عهده دارد. وي در مصاحبه اي تلفني به لس آنجلس تايمز گفت مسايل مشخصي وجود دارند که به هيچ وجه نمي خواهد درباره آنها صحبت کند و در مورد اين سفر ها نيز به هيچ وجه صلاح نيست که چيزي بگويد.
ديتراني گفت وي و دو کارشناس ديگر آمريکايي نشانه اي مشاهده کرده بودند که کيم جونگ اون در مقايسه با پدرش مواضعي ملايم تري دارد و از جمله اين نشانه ها استفاده از افراد ميانه رو تر در سمت هاي کليدي است. 
وي بدون تاييد سفر به کره شمالي اضافه کرد پس از مرگ کيم جونگ ايل رهبر کره شمالي، آمريکا احساس کرد مي تواند با مسئولان کره شمالي وارد مذاکره شود. 
مسئولان آمريکايي همچنين در گذشته به کره شمالي سفر کرده اند. مادلين آلبرايت وزير خارجه سابق آمريکا در سال 2000 ميلادي سفري رسمي به کره شمالي صورت داد. 
آخرين سفر رسمي مسئولان آمريکايي به کره شمالي به سال 2009 ميلادي باز مي گردد، زماني که استفان بوسورث تلاش کرد مذاکرات متوقف شده شش جانبه درباره برنامه هسته اي کره شمالي را از سربگيرد. 




برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.