سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردين:

تصميم دانشجويان "آكسفورد" به تحريم رژيم صهيونيستي

پس از دريافت پست هاي الكترونيكي تهديد آميزي كه از سوي صهيونيست ها براي "جورج گالووي" نماينده منتقد پارلمان انگليس ارسال شده بود دانشجويان دانشگاه آكسفورد در عزم خود براي تحريم كالاها و شركتهاي رژيم صهيونيستي مصمم تر شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، صهيونيست هاي خشمگين از موضع گيري هاي "ضد صهيونيستي" جورج گالووي وي را متهم به نژادپرستي كرده بودند در پي اين مسئله اتحاديه دانشجويان اكسفورد تصميم گرفته اند تا در مورد تحريم رژيم صهيونيستي اين هفته تصميم گيري نمايند.

اين اتحاديه اظهار داشته كه چهارشنبه هفته جاري براي تصميم گيري در اين مورد تشكيل جلسه خواهند داد و در آن در مورد تحريم كالاها، شركت ها و نهادهاي صهيونيستي تصميم گيري مي نمايند. اين اتحاديه اظهار داشته كه موضوع تحريم كالاهاي صهيونيستي در كنفرانس دانشجويي "شفيلد" در ماه آپريل مورد بررسي قرار گرفته و از تمامي دانشجويان انگليس خواسته شده تا به جنبش "عدم سرمايه گذاري در نهادهاي رژيم صهيونيستي و تحريم آن رژيم" بپيوندند. آنان اظهار داشته اند كه اين اقدام را در اعتراض به رفتار ظالمانه رژيم صهيونيستي با فلسطينيان و ايجاد مانع از سوي آن رژيم در مسير تشكيل دولت مستقل فلسطين انجام مي دهند. 

از سوي ديگر تمامي فعالين اين جنبش ضد صهيونيستي از سوي صهيونيست هاي افراطي پست هاي الكترونيكي تهديد آميزي را دريافت نموده اند كه در آن از آنها خواسته شده تا از حمايت خود از اين جنبش دست بردارند. چهارشنبه هفته گذشته "جورج گالووي" نماينده پارلمان انگليس به نشانه اعتراض جلسه اي را كه يك صهيونيست در آن حضور داشت را ترك كرد و اظهار داشت كه رژيم صهيونيستي را برسميت نمي شناسد. 

جورج گالووي در آن مناظره از يك دانشجوي صهيونيست پرسيد "شما مي گوييد "ما".‌آيا شما خود را يك اسرائيلي مي دانيد؟" و پس از پاسخ مثبت آن دانشجوي صهيونيست گالووي اظهار داشت "اما من اسرائيل را برسميت نمي شناسم و با اسرائيلي ها نيز بحث نخواهم كرد." و به نشانه اعتراض جلسه را ترك نمود. "محمود ناجي" يكي از برگزار كنندگان اين نشست نيز اظهار داشت "گالووي با اين اقدام خود همه را شگفت زده كرد. او از حاميان جنبش تحريم رژيم صهيونيستي است." 
جنبش "عدم سرمايه گذاري در نهادهاي رژيم صهيونيستي و تحريم آن رژيم" تاكيد كرده است كه محصولات صهيونيستي از جمله سبزيجات، ميوه، محصولات صنعتي و توليدي آنان را تحريم خواهند نمود. همچنين از جمله شركتهاي مورد تحريم مدنظر آنان نيز كارخانه توليد كننده كالاهاي امنيتي "جي 4 اس" و شركت مديريت پسماندها موسوم به "وئوليا" بوده اند. آنان همچنين اظهار داشته اند كه در كنسرت هاي موسيقي خوانندگان صهيونيست نيز شركت نخواهند كرد. 

"هنري واتسون" از دانشكده "مگدالن" نيز اظهار داشته كه در اين حركت دانشجويي آنان قصد دارند تا در فضاي دانشگاه نيز دانشجويان حامي رژيم صهيونيستي را تحريم كنند و "مقالات و كتابهاي آنان را نخوانند" وي در ادامه افزوده كه در راي گيري بعمل آمده در آن دانشكده 39 نفر با تصميم تحريم صهيونيست ها موافقت و تنها 3 نفر مخالفت كرده اند. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.