سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاري لندن با قاهره براي برگرداندن اموال مصادره شده مبارك

دولت انگليس روز گذشته افزايش همكاري با دولت مصر به منظور بازگرداندن اموال مصادره شده دوره مبارك به آن كشور را تاييد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، پيش از اين مقامات قضائي مصر از دولت انگليس به دليل عدم همكاري با آنان در زمينه كمك متقابل حقوقي براي رسيدگي به درخواست دولت مصر پيرامون بازگرداندن اموال مصادره شده "حسني مبارك" ديكتاتور پيشين مصر گلايه كرده بودند. دولت انگليس نيز روز گذشته اين مسئله را تكذيب كرد و مدعي شد كه همكاري لازم را براي بازگرداندن اموال مبارك و ساير ديكتاتورهاي مخلوع در كشورهاي عربي با دولت هاي مربوطه بعمل خواهد آورد. يكي از سخنگويان دولت انگليس در مصاحبه با خبرگزاري "اهرام آنلاين" مدعي شده كه "دولت انگليس از بررسي اين درخواست دولت مصر اجتناب نورزيده است. شايد در اين مورد خواسته باشيم تا اطلاعات بيشتري كسب نمائيم اما اين به معناي عدم توجه به خواست مصري ها نبوده است."

اين مقام انگليسي در ادامه مدعي شده كه "دولت انگليس در اين مورد با بخش بازيابي اموال مصادره شده بانك جهاني و سازمان ملل متحد نيز همكاري هاي لازم را از نظر فني و كارشناسي بعمل آورده است."

دولت مصر اظهار داشته كه دولت انگليس از طريق نهاد "كمك متقابل حقوقي" كه براي رسيدگي به جرائم و درخواست هاي حقوقي بين المللي تشكيل شده بيش از 25 درخواست دريافت كرده است اما از پاسخگويي به 15 درخواست طفره رفته است. سال گذشته دولت مصر پرونده اي حقوقي را عليه دادگاه عالي انگليس باز كرد و طي آن اظهار داشت كه دولت انگليس در مورد بازگرداندن اموال مصادره شده دوره مبارك همكاري هاي لازم را بعمل نمي آورد. 


برچسب ها: لندن ، قاهره ، حسنی مبارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.