سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت 70 در صد تجهيزات پتروشيمي در کشور

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه یکی از اولویت های همیشگی صنعت نفت، پژوهش بوده است، افزود: هم اکنون بالغ بر 70 درصد تجهیزات پتروشیمی در داخل ساخته مي شود.

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص اهمیت توسعه علمی و پژوهشی در صنایع نفت و پتروشیمی گفت: یکی از اولویت های همیشگی صنعت نفت، پژوهش بوده و بزرگترین پژوهشگاه و یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور متعلق به این صنعت است.

وی افزود: از سالهای دور این تفکر در صنعت نفت بوده بطوري که بالغ بر 50 میلیارد ریال بودجه برای این کار اختصاص یافت و هر ساله این بودجه در اعتبارات شرکت ها دیده می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد حمایت از ساخت داخل و میزان خودکفایی در ساخت تجهیزات پتروشیمی در کشور،گفت: هم اکنون بالغ بر 70 درصد از تجهیزات پتروشیمی به غیر از موارد خاص در داخل کشور ساخته می شود و بر این اساس تداوم تولید، انجام به موقع تعمیرات اساسی و روند عادی فعالیت های عادی صنعت پتروشیمی برغم شدیدترین تحریم ها گویای این مطلب است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در کشور از توان بالایی برخوردار است،به نحوی که تمامی مراحل طراحی، نصب، راه اندازی و بهره برداری از مجتمع های قطب سوم پتروشیمی در چابهار، جز در مواردی خاص که تولید داخلی آنها توجیه ندارد، ضرورتی برای دانش های فنی شرکت های خارجی و حضور کارشناسان آنان وجود ندارد./عب
برچسب ها: پتروشیمی ، نفت ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.