سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به صحبت های هادی افشار

غلامزاده: ظرفیت باخت را داشته باشند/ مربی بدنساز حق اظهار نظر فنی ندارد

مربی تیم تکواندو شهرداری ورامین گفت: برد مقتدرانه ای مقابل تیم استیل البرز در لیگ برتر داشتیم و هر فردی باید در جایگاه خود اظهار نظر کند.

امید غلامزاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد حواشی به وجود آمده در خصوص مصاحبه اخیرش علیه تیم استیل البرز با بیان این مطلب عنوان کرد: با خصوصی سازی موافقم تکواندو نیاز به حامیان مالی مناسب برای معرفی بیشتر دارد که از ورود آنها خوشحال می شوم چون من هم عضو خانواده تکواندو هستم و با این وضعیت ورزش و کشتی، فکر می کنم که تکواندو به عنوان ورزش اول یا دوم کشور در آینده لقب بگیرد زیرا امید اول مدال آوری در المپیک محسوب خواهد شد.
وی گفت: همه من را می شناسند و در زمانی که بازی می کردم و حالا هم که مربی ام هیچ گاه مشکل اخلاقی نداشتم و در گیر حواشی نبودم بنابراین اصلا مصاحبه توهین آمیزی به تیم و شخص خاصی نکرده ام. خوشحالم بعد از بازگشت از چین تایپه و مربیگری در تیم ملی این کشور تصمیم درستی برای فعالیت در تیمی گرفتم که پیام خانلر خانی مربی با اخلاق تکواندو هدایت آن را بر عهده دارد. خانلرخانی مربی جوان و زحمتکشی است که با سابقه حدود هفت سال تیم داری هنوز به حق خود در تکواندونرسیده است.
غلامزاده تصریح کرد: در پیکارهای جام فجر امسال قهرمان شدیم و نتایج خوبی در لیگ بدست آوردیم اما همه این جنجال ها زمانی شروع شد که هفته گذشته در رقابت های لیگ برتر مسئول تدارکات تیم ما در کار داوری دخالت کرد که پس از آن من و خانلرخانی از همه مسئولان عذرخواهی کرده و تصمیم داوران را صحیح اعلام کردیم. همه حاضران در سالن شاهد این اتفاق بودند و سیروس رضایی رییس کمیته داوران فدراسیون از رفتار کادر فنی تیم تشکر کرد. پس از آن هم اعلام کردم که داوران هم ممکن است که دچار اشتباه شوند و شاید خطای دید باشد اما قضاوت ها مغرضانه نیست.
وی افزود: همه می خواهند اظهار نظر کنند اما هرکسی باید جای خود صحبت کند. سرپرست تیم استیل البرز بعد از شکست هفته گذشته مقابل تیم ما عملکرد و پیروزی شهرداری را زیر سوال برده و اعلام کرده برد تیم ما درست نبوده و داوران با حق خوری عمل کردند اما آنها باید ظرفیت باخت داشته باشند.
غلامزاده با بیان اینکه با بازبینی فیلم مسابقه با استیل البرز نظرات دقیق و کارشناسی ارائه کرده، گفت: زمانیکه استیل البرز برنده می شود صحبتی از قضاوت داوران نیست اما آنها باید بدانند که باخت آنها دلایل فنی داشته و آنها اجازه توهین به داوران را ندارند. کسی که با خانواده من آشنایی ندارد که بخواهد به سود تیم ما قضاوت کند.
وی ادامه داد: اصلا مصاحبه این چنین که عنوان می شود نبوده و کسانی باید آن را بخوانند که کارشناس باشند و قصد من را بدانند و نیازی نیست توضیح بیشتر بدهم. خوشحالم که افراد بزرگی مثل هادی ساعی و مرتضی کریمی در تکواندو هستند که با فعالیت در این رشته موجب دلگرمی تکواندوکاران بوده و همه وقت و انرژی خود را صرف این رشته می کنند.
غلامزاده در مورد برد هفته گذشته تیمش مقابل استیل البرز تصریح کرد: اگر باختید بپذیرید و برد ما را زیر سوال نبرید در حالی که این پیروزی مقتدرانه بوده است. باز هم می گویم در دور رفت هم برنده بودیم و تنها با یک اشتباه به تساوی رضایت دادیم. آنها اعلام کرده اند، داوران بازی همگی اصفهانی بوده اند و چهار بازیکن تیم ما هم اصفهانی هستند در حالی که باخت آنها فنی بوده و مربی بدنساز آنها حق دخالت در امور فنی را ندارد و نباید در مسائل فنی دخالت کند.
وی با بیان اینکه با هادی افشار و هادی ساعی هم تیمی بوده و رابطه دوستانه دارد گفت: آنها باید ثابت کنند ما چهار بازیکن اصفهانی در ترکیب تیم داریم و سند بیاورند که چهار داور اصفهانی در رقابت با آنها قضاوت کرده اند در حالی که ما با جوانان زحمتکش و بدون حاشیه ای کار می کنیم. نباید کم کاری خود را به داوران و تیم مقابل ارجاع دهیم.
وی افزود: رضا نادریان که مدت ها است در لیگ مصدوم شده و همه می دانند و جلال خدامی هم که مقابل بازیکن آنها باخته است و بازیکن اصفهانی دیگری نداریم. هر فردی احترام خود را دارد و قضاوت هیچ یک از داوران نباید زیر سوال برود و من هم حرفی توهین آمیز به داوران و تیم مقابل نزده ام اما سطح فنی تیم ما قابل مقایسه با استیل البرز نیست.
مربی تیم شهرداری گفت: صحبت های فنی ارتباطی با مسائل مالی و قراردادها ندارد. در مصاحبه ای گفته اند پوریا عرفانیان را در تمرینات پیش از فصل قبول نکرده ایم در حالی که وی را با قراردادی کم در استیل البرز تبدیل به یک ملی پوش کرده ایم، باید بگویم که این بازیکن یک بار هم با تیم ما تمرین نکرده است و با باخت مهران عسکری مقابل وی این حرف ها پیش آمده است در صورتی که تا به حال با عرفانیان حتی صحبتی هم نداشته ایم.
وی در مورد کادر فنی تیم ملی خاطر نشان کرد: در نبود مهماندوست در تیم ملی و مخالفت بیژن مقانلو برای مربیگری در تیم ملی، بهترین گزینه حال حاضر تکواندو برای تیم ملی سرمربیگری کریمی بوده است. اگر این انتقادات از سوی وی بود حرفی نداشتم اما حالا شرایط متفاوتی است و هر فرد باید در جایگاه خودش اظهار نظر کند.
غلامزاده افزود: ما کادر فنی جوانی داریم و چون کادر فنی تیم ملی را در لیگ برده ایم این صحبت ها پیش آمده در حالی که بهتر بودیم و بردیم. حالا هم اگر حرفی بزنم می گویند به خاطر حضور نداشتن در کادر فنی تیم ملی است!

برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، استیل ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.