سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بيماري‌هايي كه بيشتر سراغ مردان مي‌روند

مديرگروه بيماري‌هاي مركز بهداشت خوزستان گفت:بيماري‌هاي ريوي و قلبي و عروقي به دليل مشكلات شغلي و مصرف سيگار و دخانيات در مردان بيشتر بروز مي‌يابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر شكراله سلمان‌زاده اظهار كرد: فرهنگ جامعه به گونه‌اي است كه سيگار و الكل بيشتر توسط مردان مصرف مي‌شود و همين موضوع موجب استعداد بيشتر مردان در ابتلا به سكته‌هاي قلبي و مغزي است.

وي افزود: تغييرات هورموني در مردان نيز در بروز اين بيماري‌ها موثر است.

سلمان‌زاده تصريح كرد: مشكلات مربوط به پروستان نيز از بيماري‌هاي خاص مردان است و بيشتر افراد بالاي 50 سال به بزرگي پروستان دچار مي‌شوند.در اين بيماران، جريان ادرار كاهش يافته و هنگام دفع ادرار مشكل ايجاد مي‌شود. برخي مردان نيز پروستات دچار مشكلات بدخيم مي‌شودكه بايد به اين موارد رسيدگي كرد.

وي گفت:مراجعه به‌هنگام به پزشك مي‌تواند تا حد زيادي از مشكلات بدخيم پروستان پيشگيري كند و در كجموع يك‌سوم بيماران پروستات درمان مي‌شوند؛ به اين دليل توصيه مي‌شود در صوردت مشاهده هر مورد مشكوك به پزشك مراجعه شود.

مديرگروه بيماري‌هاي مركز بهداشت خوزستان عنوان كرد: همچنين با توجه به اين‌كه بيماري‌هاي ريوي در مردان بيشتر است، در صورت وجود خلط خوني، تنگي نفس و مشكلات مشابه بايد به پزشك مراجعه شود.

وي ادامه داد:بايد به مردان آموزش داده شود كه به سلامت خود بيشتر توجه كنند و در اين آموزش‌ها بايد ترك سيگار و مواد دخاني مورد تاكيد قرار گيرد./س

 


برچسب ها: بیماری ، بیشتر ، مردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.