سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

میراث فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد 20 برنامه در نوروز 92 اجرا می كند

مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تعطیلات نوروز 92 این اداره كل 20 برنامه فرهنگی هنری پیش بینی كرده است. .

'حمیدرضا واعظی زاده' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، برپایی 16 نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات محلی با تخفیف ویژه 30 تا 50 درصد را یكی از مهمترین این برنامه ها اعلام كرد.
وی گفت: ایجاد نمایشگاه های عرضه سوغات و محصولات صنایع دستی در ورودی شهرهای استان مكان خوبی برای استقبال از گردشگران ، فروش محصولات صنایع دستی و فرصتی مناسب برای معرفی بخشی از فرهنگ، هنر و نیز جاذبه های گردشگری این خطه سر سبز خواهد بود.
وی برپایی پنج جشنواره فرهنگی و هنری ،پاكسازی نمادین 3 مكان مهم گردشگرپذیر ،
بازدید مشترك با سایر نهادهای نظارتی از اماكن اقامتی و خدماتی،ایجاد 14 مراكر اطلاع رسانی بخش دیگری از فعالیت این اداره كل در نوروز 92 است.
واعظی زاده اظهار كرد: برنامه ریزی برای تشكیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در نوروزی در مركز استان و شهرستانها،توزیع111 هزار اقلام فرهنگی برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های گردشگری استان،هماهنگی جهت احداث كمپ های موقت چادری ازسوی شهرداری ها برای اسكان موقت مسافران نوروزی انجام گرفته است.
وی با بیان اینكه كهگیلویه وبویراحمد در تعطیلات نوروزی یكی از مناطق گردشگرپذیر كشور است، گفت:معرفی جاذبه های گردشگری، تفریحی و فرهنگ بومی استان از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مركز مورد توجه قرار گرفته است.
واعظی زاده از بازدید رایگان گردشگران و مهمانان نوروزی از موزه یاسوج خبر داد و بیان كرد: بهره برداری از كاروان سرا ، حمام كهیار،امامزاده جابر و ابراهیم به عنوان بخشی از بافت تاریخی شهر دهدشت انجام خواهد شد.
وی از برگزاری جشن ملی صدای بهار به عنوان یكی از برنامه های فرهنگی هنری این اداره كل در در تعطیلات نوروز خبر داد.
كهیگلویه وبویراحمد با داشتن بیش از 250 گردشگاه و 760 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی مقصد خوبی برای گردشگران نوروزی است./س

برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.