سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

فرایند مقابله با آسیب های فرهنگی در جامعه احصا شود

دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تسریع در روند تدوین مهندسی فرهنگی و ساماندهی فرایند مقابله با آسیب های مختلف فرهنگی و هنری در جامعه تاكید كرد.

'سعید جابر انصاری' در حاشیه امحای بیش از 20 هزار لوح فشرده غیرمجاز در یاسوج در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بسیاری از مشكلات و آسیب های اخلاقی ، روانی و عاطفی در جامعه بر اثر القائات برنامه های برون مرزی و فعالیت های رسانه ای هدفمند است.
وی با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری مبنی برلزوم مهندسی فرهنگی و تعامل بین بخشی برای ساماندهی و نظام مند كردن فعالیت های فرهنگی در كشور، افزود: رسالت اصلی مجموعه های فرهنگی در وهله نخست تبیین و روشنگری بیش از پیش جامعه در این عرصه حساس است.
وی با قدردانی از دادستان كل كشور برای همكاری و تعامل مثبت با وزارت ارشاد و ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری، گفت: تاكنون در 30 استان كشور ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری راه اندازی شده است.
جابر انصاری با بیان اینكه نمی توان برای مقوله فرهنگ نقشه تفصیلی و قطعی ترسیم كرد، افزود: برای دسترسی به اهداف و ابعاد تعیین شده در فرهنگ، باید مهندسی فرهنگی را تدوین كرد.
وی اظهار كرد: تجربه نشان داده كه در كار فرهنگی تقابل پیش دستانه در برابر اقدامات نرم فرهنگی دشمن جوابگو نیست.
جابر انصاری بر لزوم ساماندهی امور فرهنگی و تعامل بیش از پیش بین همه دستگاه های فرهنگی ، امنیتی و قضایی در این راستا تاكید كرد.
وی ابراز داشت: مهندسی فرهنگی باید به عنوان یك امر زیربنایی و زیرساختی در نظام آموزشی كشور مطرح و جزئیات و مبانی این امر مهم به عنوان دانش پایه همراه با روش های نوین علمی برای نسل جوان تبیین شود.
وی با اشاره به اینكه نیاز مبرم و عمده جوان 'هویت' است، افزود: امروزه هم متولیان فرهنگی و اجتماعی باید آسیب ها و هدف اصلی دشمن را به خوبی رصد كنند و هم جوانان برومند این مرزو بوم باید هویت اصلی خود را شناسایی كنند.
دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن اكنون فهمیده كه دیگر توان رویارویی نظامی با ملت و جوانان این كشور را ندارد، بنابراین اهداف و توطئه های شوم خود را در مقوله های فرهنگی و اجتماعی دنبال می كند.
وی با اشاره به هجوم بی رحمانه فرهنگ های صادراتی از غرب و جنگ نرم دشمن در سال های اخیر، افزود: گرچه اقدامات و تلاش های خوبی برای مقابله با این گونه تهدیدهای نرم صورت گرفته ولی باید پذیرفت كه دشمن تا حدود زیادی نیز در این راستا موفق عمل كرده است.
جابر انصاری از امحای بیش از 60 میلیون لوح فشرده غیرمجاز و مبتذل در سال جاری در استان های مختلف كشور خبر داد و گفت: باید بتوان به همان میزان كه محصولات فرهنگی غیرمجاز كشف كرده ایم ، محصولات فرهنگی مناسبی نیز جایگزین كنیم.
دبیر صیانت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید محصولات فرهنگی باید براساس نیازهای مردم و سنین مختلف و مطابق با فناوری روز همراه با صیانت از ارزشهای اسلامی و ایرانی باشد./س
برچسب ها: آسیب ، فرهنگی ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.