سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجمالی/حجت‌الاسلام پورمحمدی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین

نظام بانكي و پولي در كشور رها شده/ مدیران خلاف اصول مدیریتی ریسک می‌کنند

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در شرايط فعلي نظام بانكي و پولي در كشور رها شده است، گفت: مديران به خودشان اين اجازه را داده‌اند كه خلاف اصول مديريتي ريسك كنند و اين همان گرايش سياسي است كه در منطق مديريتي حاكم شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین به ایراد سخنرانی پرداخت و به سؤالات حاضرین پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: فعلاً وقت اعلام کاندیداتوری نشده است و بنده به دلیل اینکه عضو جامعه روحانیت مبارز هستم باید با سازوکار این جامعه خودم را همراه کنم و این مسئله سبب شد تا در اعلام نظر دادن قطعی برای کاندیداتوری تأخیر داشته باشم.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا از شما برای پیوستن به ائتلاف 1+2 دعوت شده است یاخیر؟ افزود: بله، با من صحبتی شد و بنده نیز این پاسخ را دادم که فعلاً اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام و پیوستن به این ائتلاف نیز به معنای اعلام قطعی کاندیداتوری است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره محورهاي اصلي اداره كشور گفت:‌ زماني كه رسما موضع خودم را درباره كانديداتوري اعلام كنم به اين سوال پاسخ خواهم داد.

وي افزود: مشكلات كشور اكنون ديگر مشخص شده است و اداره كشور نياز به اجرا درست برنامه دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدي ادامه داد: ما در اجراي برنامه پيچيدگي نداريم كسي كه مي‌خواهد رئيس جمهور شود بايد براساس برنامه و قانون عمل كند و نبايد راه خودش را برود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه در زمان استقرار دولت يازدهم 2.5 سال از برنامه باقي مي‌ماند، تصريح كرد:‌ رئيس جمهور مامور اجرا دقيق برنامه توسعه است ولي مي‌تواند اولويت‌ها را مشخص كند؛ مشكلات بوجود آمده در كشور حاكي از آن است كه بخش‌هايي از برنامه‌ اجرا نشده است يك مدير اجرايي خوب بايد اولويت‌ها را به درستي شناسايي كند.

وي با بيان اينكه مدير اجرايي بايد جمع‌گرا، تخصص‌گرا و مشورت پذير باشد،‌اظهار داشت:‌ در شرايط فعلي نظام بانكي و پولي در كشور رها شده است و بايد همان قوانين گذشته اجرايي شود تا ثبات به نظام مالي و پولي كشور برگردد.

پورمحمدي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر همه مباني به هم ريخته است، اضافه كرد: همه مباني به هم ريخته بايد به جاي خودش برگردد و مكانيزيمي تعريف شود كه بتوان از آن طريق روند رو به رشد كشور را فراهم كرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به پروژه مسكن مهر ادامه داد: در اين پروژه بيشترين منابع مالي صرف شد،‌ بخش زيادي از تسهيلات به سمت اين پروژه هدايت شد ولي هماهنگونه كه مشاهده مي‌كنيد اشكالات مبنايي در تاسيس اين مسكن‌ها وجود دارد.

وي ادامه داد: اگر بافت‌هاي فرسوده در كشور اجرا مي‌شد اكنون بسياري از مشكلات در كشور برطرف شده بود؛‌در حال حاضر نظام مديريتي كشور ساقط شده است چرا كه مديران به خودشان اين اجازه را داده‌اند كه خلاف اصول مديريتي ريسك كنند و اين همان گرايش سياسي است كه در منطق مديريتي حاكم شده است.

پورمحمدي درباره تاثير سوء سابقه وزارت اطلاعات خود در زمان كانديداتوري‌اش گفت: هر كس هر كجا سابقه‌اي دارد كه ديگران مي‌توانند آن را تخريب كنند، كار در وزارت اطلاعات جزء فعاليت در حوز‌ه‌هاي سخت است براي بررسي اين موضوع بايد مزاج و سهم اجتماعي را بشناسند و ببينند كه ظرفيت‌ها در كجا شكل گرفته كه باعث بوجود آمدن اعتماد شده است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره مغايرت داشتن پست سازماني خود با كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: براي شركت در انتخابات هيچ پستي مانع نيست غير از اينكه وزير كشور نمي‌تواند كانديداي رئيس جمهور شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكري براي همكاران دولت كرده‌ايد،‌گفت:‌طبعا به اين موضوع فكركرده‌ام و اكنون كه در سازمان بازرسي كل كشور هستم و بسياري از مديران را بررسي مي‌كنم شناخت خوبي نسبت به اين موضوع پيدا كرده‌ام.

پورمحمدي درباره برنامه انتخاباتي جامعه روحانيت و كانديداي اين جامعه اظهار داشت: اگر اصولگرايان حاضر باشند كه اين تشكل كانديدا معرفي كند و اگر رقباي قوي در انتخابات حضور داشته باشند حتما جامعه روحانيت مبارز كانديدا معرفي خواهد كرد ولي اگر رقباي انتخاباتي قوي نباشند ديگر نيازي به ائتلاف نيست و هر كس براساس توان راي آوري خود مي‌تواند در انتخابات شركت كند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره كميته مشترك روحانيت مبارز و جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت:‌ كميته مشتركي بين جامعه روحانيت مبارز و جبهه پيروان تشكيل نشده است.

وي در پاسخ به انتقاد يكي از حاضرين جلسه جامعه مهندسين درباره عدم رسيدگي سازمان بازرسي به فسادهاي كوچك گفت: من نگفتم كه يك ميليارد و 200 ميليون فساد نيست، حال اگر اين حرف‌ها هم پيش نمي‌آمد كسي دزدي نمي‌كرد؛ ما به پرونده‌هاي كوچك هم رسيدگي مي‌كنيم.

پورمحمدي ادامه داد:‌درباره من شايعه دريافت رشوه يك ميليارد و 200ميليون توماني را مطرح كرده بودند كه من آن را تكذيب كردم، من اينگونه نگفته بودم بلكه برداشت‌ها جور ديگري بود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره كشف محافظه‌كارانه سازمان بازرسي درباره تخلفات تصريح كرد: ما محافظه‌كار نشده‌ايم ولي جنگ و دعوا را نيز لازم نمي‌دانيم.

وي همچنين درباره ديدار با جبهه ايستادگي گفت: قرار است كه مشتركا با جبهه ايستادگي اين خبر را منتشر كنيم.

پورمحمدي درباره اعلام كانديداتوري اسفنديار رحيم مشايي و همچنين احتمال رد تاييد صلاحيت وي از سوي شوراي نگهبان افزود: بايد صبر كنيم ببينيم شوراي نگهبان در اين باره چه مي‌گويد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به اين سوال كه در صورت تاييد صلاحيت رحيم مشايي نگران تشديد التهابات در كشور نخواهيد بود اظهار داشت:‌ بعضي قصه‌ها هر دو حالتش شادي‌آور و ملال‌آور است؛‌من مزاجم باز است و نگران رقباي متنوع نيستم،‌ من معتقدم كه فضاي اجتماعي را مي‌توان به گونه‌اي اداره كرد كه در صورت حضور افراد اين چنيني تبعات بدي بوجود نيايد چرا كه انقلاب و كشور تحمل‌ها را بالا برده‌اند.

وي درباره اظهارات اخير حبيب‌الله عسگراولادي در خصوص سران فتنه گفت: من اين متد را مي‌پسندم بايد مجال چنين گفتگوهايي را در كشور تكثير كرد،‌بايد شرايط به گونه‌اي فراهم شود كه در جامعه حرف‌هاي متفاوت بيان شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره عملكرد سازمان بازرسي گفت:‌ سازمان بازرسي كل كشور با توجه به توان پرسنلي، بودجه و سنگ‌اندازي‌ها و حجم اختيارات موفق عمل كرده است؛‌ما گزارش‌هاي زيادي را به مجاري ذيربط ارسال مي‌كنيم كه همگي آنها در حال پيگيري است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
کلا این آقا همه را می پسندند جالب بود