سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زادمهر: رویانیان نباید با مسایل، احساسی برخورد کند/مگر دادگستری است که یک قاضی برای فوتبال تصمیم می‌گیرد؟

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم رویانیان نباید به زودی تصمیم بگیرد و احساسی با مسایل برخورد نکند.

محمدرضا زادمهر پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مورد تصمیم رویانیان مبنی بر کناره گیری پرسپولیس از لیگ اظهار داشت: فکر می کنم رویانیان نباید به این زودی تصمیم بگیرد و نباید با مسایل احساسی برخورد کند. این مسایل و اتفاقات باید بررسی شود البته خوب است که به کمیته داوران تذکر داده شود اما بهترین راه برای حل این مشکلات کناره گیری از لیگ نیست. اینکه با چنین مسایلی داوران را تحت تأثیر قرار دهیم، روش جالبی نیست.

وی افزود: نه تنها پرسپولیس بلکه امروز همه تیم ها به مشکلات و اشتباهات داوری اعتراض دارند اما از نظر من نقش اول را در این مشکلات کمیته انضباطی دارد که بی نهایت ضعیف است و نمی توان حق را به مقدار بدهد و نمی تواند با قاطعیت برخورد کند. کمیته انضباطی در مورد مطالبات بازیکنان و مربیان و مصاحبه های مختلفی که در گستره فوتبال ما انجام می شود، با قاطعیت برخورد نمی کند. یک سری قوانین در مورد داوران وجود دارد و اگر از روز اول این قوانین را اجرا می کردند، الان کار به اینجا نمی کشید.

وی ادامه داد: بعضی از توجیهات که از طرف کمیته داوران و کمیته انضباطی می شود، جالب نیست. وقتی داور اشتباه می کند، آقایان توجیه نکنند چون مردم ما فوتبال را خیلی خوب می فهمند و هیچ نیازی به توجیه نیست بلکه باید خیلی معقول اعلام کنند که اشتباه شده تا داوران دیگر این اشتباهات را تکرار نکنند.

وی تصریح کرد: پرسپولیس اینقدر حقش خورده شده و اشتباهات داوری به ضررش بوده که کار به اینجا رسیده و مدیر عامل باشگاه چنین مسایلی را اعلام می کند. البته نه تنها پرسپولیس بلکه همه تیم ها نسبت به مشکلات داوری حرف دارند و اعتراض می کنند. مربیان و بازیکنان این همه در مورد مسایل داوری حرف می زنند و کمیته انضباطی با آنها برخورد نمی کند و کار به اینجا می کشد.

وی در مورد کمیته انضباطی و نحوه تصمیم گیری در آن گفت: باید در کمیته انضباطی نماینده بازیکنان و مربیان و یک سرپرست و مدیر عامل بی طرف باشند و در نهایت با همفکری هم رأی بدهند و یک نفر به تنهایی نباید رأی بدهد.
اینجا بحث فوتبال است و یک قاضی که چیزی از فوتبال نمی داند، نباید به تنهایی رأی بدهد.

زادمهر در پایان گفت: یک قاضی چون به جو، فضا و شرایط مسابقات فوتبال آشنایی ندارد، نباید در کمیته انضباطی به تنهایی تصمیم گرفته و رأی بدهد. آدم های حقوقدان باید در کنار فوتبال باشند و از آنها استفاده شود اما آنها فقط باید در کنار خانواده فوتبال باشند و همه چیز فوتبال باید دست خانواده فوتبال باشد وگرنه معقول نیست و مردم آن را نمی پذیرند. فوتبال اگر دست فوتبالی ها باشد، معقول است و مردم هم به راحتی آن را قبول می کنند./آق
برچسب ها: زادمهر ، پرسپولیس ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.