سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکارهایی برای چگونگی رفتار والدین با نوجوانان؛

بزرگ شدن فرزندتان را باور کنید

شاید شما هم احساس کرده باشید، فاصله ای بین شما و فرزندتان ایجاد شده است، همان کودک شیرین زبانی که تا دیروز همه دنیایش لبخند مادر بود، حالا از پشت میز رایانه اش تا نگاه شما به اندازه یک دنیا فاصله دارد.

ریحانه اسدی، روان شناس در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها را رفتارهای خاص نوجوانان در سن بلوغ دانست و گفت: بسیاری از والدین وقتی تغییرات روحی و رفتاری فرزندان نوجوانشان را می بینند، دچار اضطراب و نگرانی می شوند و گاهی با برخوردهای عجولانه و شتاب زده، سبب تخریب روابط شان می شوند.
 
وی با بیان اینکه چگونگی گذراندن دوران بلوغ و نوجوانی تاثیر زیادی برآیند او دارد، افزود: دوران نوجوانی مقطع مهمی از زندگی هر فرد است که چگونه گذراندن آن، تاثیر زیادی بر آینده او دارد، تغییراتی که بطور طبیعی در روحیه و اندیشه نوجوان بوجود می آید که اگر در مسیر درست هدایت شود، او را برای پذیرفتن مسئولیت های جدیدی و زندگی آینده آماده می کند.
 
این روان شناس کم حوصلگی، اضطراب، گوشه گیری، گریه های بی دلیل، استرس و بداخلاقی را از جمله رفتارهای دوره نوجوانی دانست و ادامه داد: نوجوانان در دوران بلوغ معمولا به سرعت عصبانی و پرخاشگر می شوند و در عین حال خیلی زود پشیمان شده و خود را سرزنش می کنند.
 
وی لج بازی و مخالفت با والدین را نشانه ای از استقلال طلبی و حس دانای کل بودن نوجوان دانست و گفت: بر خلاف تصور بزرگترها لج بازی و مخالفت نوجوان با والدین دلیل بر حس خصومت نوجوانان نیست والدین باید با آن ها به گونه ای رفتار شود که آنها خود را شایسته احترام و محبت بدانند، چراکه نوجوان باید والدین را مثل یک دوست در کنار خود ببیند و به آنها اعتماد کنند. /ع2
 

برچسب ها: اظطراب ، استرس ، فرزند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.