سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نیروگاه برق ‌آبی "سنگ توده ۲" در تاجیکستان

احمدي نژاد ، فروردین ‌ماه سال آینده برای افتتاح نیروگاه برق ‌آبی به کشور تاجيکستان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از آسیا پلاس، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، قصد دارد در ماه مارس براي افتتاح نيروگاه برق آبي "سنگ توده 2"به تاجیکستان سفر کند.

بر اساس این گزارش، "سید محمد حسینی هاشمی‌فرد"، مشاور امور اقتصادی سفارت ایران در دوشنبه بيان کرد: احمدی‌نژاد پس از اينکه ماه بعد در جشن‌های بین‌المللی نوروز شرکت کرد، به تاجیکستان سفر خواهد کرد.

احمدی نژاد در این سفر به همراه "امامعلی رحمانف"، رئیس جمهور تاجیکستان، فاز دوم نیروگاه برق آبی "سنگ توده 2" را افتتاح خواهد کرد.

همچنین، رئیس‌جمهور ایران قصد دارد در این سفر با رئيس جمهور تاجيکستان در مورد مسائل مختلف از جمله توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه میان 2 کشور گفتگو کند.

در فوريه سال 2006 ساخت نیروگاه برق آبی به دست متخصصان، با ظرفیت تولید 220 مگاوات برق بر روی رودخانه "وخش" رسما آغاز شد. این نیروگاه در 120 کیلومتری جنوب شرق دوشنبه، پایتخت تاجیکستان  قرار دارد.

ایران 180 میلیون دلار براي ساخت این نیروگاه برق آبی هزينه کرده، این نیروگاه تا 12 سال آينده در اختیار ایران خواهد بود و بعد از آن تاجیکستان مسئوليت اين نيروگاه را به عهده خواهد گرفت . تاجیکستان برای ساخت این نیروگاه 40 میلیون دلار هزینه کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.