سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثمری در همایش مهندسین، پیشگامان تولید ملی:

کسانی که ارتباط‌شان با ولایت قطع شد به ناکجاآباد رفتند

امام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری با بيان اينکه من متاسفم برای کسانی که می‌گویند رابطه ما با رهبری رابطه پدر و فرزندی است، گفت:‌ حتما اظهارات منافقین مبنی بر ذکر واژه "پدر طالقانی" را یادتان هست، اما آنها بعدها به چه سرنوشتی دچار شدند؟ آنها در اردوگاه اشرف جمع شدند و دستشان به خون مظلوم‌ترین انسان‌ها از ملت‌های ایران و عراق آلوده شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "علی ثمری" امام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری در همایش مهندسین پیشگامان تولید ملی که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان ارزش و قیمت بالایی دارد، اظهار داشت: عناوین اجتماعیماندگار نيست و قرآن می‌فرماید که انسان نباید خود را به کمتر از خدا بفروشد وگرنه ضرر کرده است.  
 
وی افزود: انسان باید به حدی برسد که چشم و گوش و دست الهی باشد و در این دنیا می‌تواند با درک این ارزش‌ها این مدارج را طی کند و وجود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قله بندگی به عنوان ثارالله به خاطر این است که با همه وجود همه سرمایه‌اش را تقدیم خدا کرد.  
 
ثمری تصریح کرد: در هر صحنه‌ای که متخصصان،‌ نخبگان، ملت و دانشمندان ما از منظر الهی وارد شدند خوش درخشیدند، لذا باید توجه داشته باشیم که بحث اخلاق، تزکیه نفس و تربیت روح در کنار علم و تخصص وجود داشته باشد.  
 
امام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران گفت:  خداوند اهل ایمان را مخاطب قرار می‌دهد و می‌فرماید که صبر، ارتباط با ائمه اطهار و تقوا از اصول عاقبت‌به‌خیری و بندگی است.
 
وی افزود: صبر به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است و ارتباط با ائمه اطهار(ع) و کارشناسان دین بوده و تقوا نیز یعنی انسان همیشه خود را رصد کند که در کجا قرار دارد و هر قدر این رصد قوی‌تر باشد این تقوا که ملاک و معیار بندگی است بیشتر می‌شود. انسان بايد در میادین نهی شده حضور نداشته و در میادین امر شده حضور داشته باشد.  
 
ثمری تصریح کرد: نبوت و  امامت جزو اصول دین است و ولایت فقیه در راستای امامت نیز جزو این اصول است. در غیبت امام معصوم این ارتباط باید با فقیه وجود داشته باشد و به فرموده امام خمینی(ره) در صحیفه نور اگر کسی جمله ناقصی درباره علما اظهار کند رابطه آسمانی‌اش با ولایت قطع می‌شود و این قاعده و حساب و کتاب دارد.  
 
امام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ این افتخار ماست که در مقطعی زندگی می‌کنیم که آرزوی ائمه اطهار برآورده شده و آن تشکیل حکومت اسلامی است که به برکت خو‌ن‌هایی که ریخته شده این بستر فراهم است و نخبگان می‌توانند در این بستر اثرگذار باشند.  
 
وی ادامه داد: امروز اقتدار نظام اسلامی یعنی اقتدار تشیع در عالم و اسلامی که ریشه‌اش برگرفته از محبت اهل بیت(ع) است و با دو بال سرخ و سبز امام حسین و امام مهدی (ع) حرکت می‌کند.
 
ثمری با بیان اینکه دشمنان از قدرت شیعه وحشت دارند، گفت:‌ می‌بینیم که در این دو سال چه بلایی بر سر مردم بحرین آوردند،‌ آنها(دشمنان)، بحرین، ایران، عراق و لبنان را به عنوان یک خط شیعی قدرتمند می‌شناسند، البته ان‌شاءالله نقشه‌های دشمن برچیده می‌شود و با تدبیر امت، پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن يعني آقا امام زمان(عج) می‌رسد.
 
امام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری افزود: هر کس رابطه‌اش با ولایت کمرنگ شود، خراب شده و کسانی که ارتباط‌شان با ولایت قطع شد به ناکجاآباد رفتند.
 
ثمری اظهار داشت: ما باید از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که امانت خدا در دست ماست مراقبت کنیم،‌ وظیفه ما تبعیت از ولایت فقیه است و من متاسفم برای کسانی که می‌گویند رابطه ما با رهبری رابطه پدر و فرزندی است،‌ در حالی که ارتباط با ولایت فقیه باید ارتباط عبد و مولا،‌ مرید و مراد و امام و ماموم باشد و اگر چیزی غیر از این باشد انحراف است.  
 
امام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری افزود:‌ حتما اظهارات منافقین مبنی بر ذکر واژه پدر طالقانی را یادتان هست، اما آنها بعدها به چه سرنوشتی دچار شدند؟ آنها در اردوگاه اشرف جمع شدند و دستشان به خون مظلوم‌ترین انسان‌ها از ملت‌های ایران و عراق آلوده شد.  
 
وی تصریح کرد: مردم ما با همه کم‌کاری‌ها می‌فهمند که همه مشکلات به تحریم‌ها اختصاص ندارد، بلکه یک بخش از آن به علت بی‌عرضگی برخي مسئولان است، اما مردم وقتی احساس حضور کردند تا مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبند حماسه غرور آفرین 22 بهمن را افریدند، لذا مردم این امانت را خوب نگه داشتند.
 
حجت‌الاسلام ثمری در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال مچ‌گیری از دیگران هستند و کار مردم را وامی‌گذارند دچار خسران شده و اعمالشان از بین می‌رود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: ثمری ، نهاد ، سابق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.