سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس اولین دبیرخانه فرهنگ شهروندی در یزد

برای نخستین بار در استان در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی و آشنایی شهروندان با وظایف و مسئولیت های خود در قبال یکدیگر دبیرخانه ای با عنوان فرهنگ شهروندی در یزد تأسیس می شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد با اعلام این خبر در مورد اهمیت مقوله آموزش شهروندی گفت: آموزش شهروندی موجب افزایش و ارتقاء سطح زندگی مردم و نیز افزایش تعلق خاطر شهروندان به شهر می شود.

سید حسن حسینی اظهار داشت: تعامل، همزیستی و توجه به معیارهای اخلاقی و دینی باید در رفتار شهروندان موج بزند چرا که تأثیر رفتار تک تک شهروندان بر شهر و کیفیت ارائه خدمات بر کسی پوشیده نیست.
وی در مورد فرهنگ شهروندی در یزد عنوان کرد: هرچند استان یزد تاکنون در حوزه فرهنگ شهروندی ورود چندانی نداشته است و استان های دیگر جلوتر از یزد هستند مشاهده می کنیم که مردم یزد در این بخش عقب نیستند و این به خاطر تدین یزدی ها و وجود آموزه های دینی در آنهاست.
حسینی ادامه داد: به دلیل اینکه مردم یزد معتقدند که باید به حق الناس و بیت المال به لحاظ شرعی عمل شود به طور قطع در حفظ و نگه داری اموال عمومی نیز مسئولیت پذیر هستند بنابراین هرچه باورهای دینی مردم تقویت شود به بحث آموزش شهروندی کمک شایانی خواهد شد.
توجه به آموزش سبک زندگی
مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد از جمله موضوعات مدنظر این سازمان در رابطه با موضوع آموزش شهروندی را آموزش سبک زندگی اسلامی و انعکاس خدمات سازمان های دیگر شهرداری به مردم و شهروندان از طریق سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری دانست و تصریح کرد: آموزش شهروندی فقط در نصب بنر و تیزرهای تبلیغاتی نیست بلکه می توان موضوعات آموزش شهروندی را در قالب جشن های مختلف و جشنواره های شاد حتی با اجرای تئاتر به مردم ارائه کرد.
وی به مهاجر پذیرشدن یزد به عنوان یکی از مسائل اساسی در حوزه شهری اشاره کرد و افزود: باید در این امر به این موضوع پرداخته شود تا شهروندان تحت تأثیر فرهنگ مهاجران قرار نگیرند و فرهنگ یزد به اندازه ای تقویت شود که مردم یزد، دیگران را با فرهنگ غنی خود آشنا سازند.
این مسئول با عنایت به توریستی بودن شهر یزد و حضور گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان در یزد ابراز کرد: آموزش شهروندی و ارائه فرهنگ درست و زیبا سازی شهر با همکاری مردم می تواند در توسعه صنعت توریستی یزد تأثیر بسزایی داشته باشد.
حسینی خاطر نشان کرد: در بحث آموزش شهروندی نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، نصب بنر با درج نکات شهری، ارسال پیامک به مردم و تعامل و همکاری با نهادها و ارگان های مختلف در دستور کار قرار دارد./ا
برچسب ها: یزد ، فرهنگ ، اولین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.