سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اقامه نماز باعث صیانت از باورها و اعتقادات انسان می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماز را پل ارتباط انسان با خدا دانست و گفت: اقامه نماز باعث صیانت از باورها و اعتقادات انسان می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  "سیدمحمد حسینی" روز شنبه در مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالان اقامه نماز ابراز امیدواری کرد، کارکنان وزارت ارشاد با عمل به آموزه های دینی و معارف اسلامی، نمونه و الگویی در ترویج اقامه نماز برای سایر کارکنان کشور باشند.
وی به اهمیت نماز و اقامه اول وقت آن در جامعه اشاره کرد و گفت: هنگامی که انسان به نماز می ایستد، خود را از همگان بی نیاز دانسته و احساس می کند که در مقابل عظمت بیکران الهی ایستاده و به غیر از او معبودی نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کسی نباید از رحمت بیکران الهی ناامید شود، افزود: انسانی که دائما با خدا از طریق نماز و عبادت در ارتباط است، هیچگاه از رحمت معبود خود، خداوند یکتا ناامید نخواهد شد.
حسینی به تاثیرگذاری ترویج اقامه نماز از طریق هنر اشاره کرد و از هنرمندان خواست در ترویج اقامه نماز و تشویق همگان برای حضور در نماز جماعت از طریق تولید آثار هنری تلاش کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انسان برای اینکه بتواند تحت عنایات الهی قرار بگیرد همواره نیازمند ارتباط با خالق است و این ارتباط در نماز تجلی می‌یابد. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به جایگاه قرآن در آموزه‌های اسلامی گفت: قرآن ذکر و مایه یادآوری است، باید همواره افرادی باشند که این ذکر را به دیگران یادآوری کنند. به گفته حسینی نسان برای اینکه بتواند تحت عنایات الهی قرار بگیرد همواره نیازمند ارتباط با خالق است و این ارتباط در نماز تجلی می‌یابد. 
وی افزود: انسان هر لحظه و در هر مکان ممکن است از صراط مستقیم دور شده و به بیراهه کشیده شود اما کسی که به نماز می‌ایستد و با خدا ارتباط برقرار می‌کند دیگر در معرض وسوسه‌ها قرار نمی‌گیرد و می‌تواند از خود صیانت کند و این همان نقش مؤثر نماز در زندگی انسان است. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد : در بحث تربیت و اخلاق تنها انتقال معلومات و اطلاعات مطرح نیست بلکه باید افراد خود اهل عمل به این معلومات باشند، تنها با دادن اطلاعات نمی‌توان به ترویج و تبلیغ نماز پرداخت، ابتدا خود افراد باید اهل نماز، اقامه نماز و اهل جماعت باشند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما در نماز از خدا استعانت و کمک می‌طلبیم تا در امور مختلف ما را نصرت و یاری عنایت کند، همچنین در نماز به دلیل گناهان و اعمال ناشایست خود از خدا طلب آمرزش و استغفار می‌کنیم؛ به عبارت دیگر نماز به عنوان راه ارتباط انسان با پروردگار خود مسایل مختلفی مانند استعانت و استغفار را شامل می‌شود، از سوی دیگر انسانی که با خدا در ارتباط است هیچ‌گاه از رحمت الهی ناامید نمی‌شود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هنرمندان، شعرا و نویسندگان مختلف در ترویج آموزه‌های دینی،تصریح کرد: افراد بسیاری از هنرمندان و شعرا در طول زمان موضوع نماز را مورد اشاره قرار داده‌اند که از جمله این شاعران ماندگار در عرصه آموزه‌های دینی می‌توان به سروده‌های پروین اعتصامی اشاره کرد که امروز می‌تواند از نظر توجه به موضوعات و مسایل دینی به عنوان الگویی برای هنرمندان امروز ما باشد. 
حسینی با اشاره به جشنواره فجر امسال خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در جشنواره فیلم فجر نیز فیلمی در رابطه با نماز اکران شد به عنوان سر به مهر که امیدواریم هنرمندان ما با ورود به این عرصه هرچه بیشتر ما را در ارتقای فرهنگ نماز در جامعه یاری کنند. 
نایب رئیس شورای عالی سینما در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با سینماگران و هنرمندان تعابیر و فرمایشات ایشان را بسیار مفید و راهنمای کار هنرمندان دانست و یادآور شد: بسیاری از افرادی که وارد این عرصه می‌شوند به تدریج تحت تأثیر محیط قرار گرفته و از مسیر اصلی منحرف می‌شوند اما باید توجه داشت کسی که وارد این وادی می‌شود می‌بایست با روحیه تقوا و با ایمانی استوار وارد شود. 
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود مشارکت حوزه و روحانیت در این عرصه را از مسایل خاص مورد توجه رهبری عنوان کرد و افزود: این موضوع که محتوا و اطلاعات لازم در عرصه هنر از طریق متخصصان در اختیار هنرمندان قرار بگیرد بسیار حایز اهمیت است و نمونه‌ای از این همکاری را امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز سلطه سیاست غرب بر هنر و سینما در هالیوود مشهود است در حالیکه در ایران تولید آثار هنری و به ویژه سینمایی براساس آموزه های دینی ، ارزشها ، اعتقادات، معارف اسلامی، باورها و ... ساخته و ارائه می شود. 
حجج اسلام "سیدرضا تقوی" رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، "حمیدرضا ارباب سلیمانی" رییس ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از مدیران استانی وزارت ارشاد در این مراسم حضور دارند. 
در ادامه این مراسم از فعالان ترویج فرهنگ نماز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.