سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسبت شاخص p/E بورس در مرتبه 5/63 قرار گرفت

صنايع صادرات محور همچنان شاخص بورس را مديريت مي‌کنند.

عظيم ثابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بازار بورس به نسبت ساير بازارهاي موازي همچون ارز، سکه و مسکن به غير از بازار پول، سود دهي پائين‌تري داشته است.

کارشناس تالار شيشه‌اي بهترين بازدهي‌ها را مربوط به صنايع صادرات محور و وابسته به ارز داشت که شامل سه صنعت شاخص معدني، فلزي و پتروشيمي- شيميايي بود و در حقيقت بيش‌ترين بار افزايش بازده بورس را بر عهده داشته‌اند.

وي در ادامه توضيح داد:p/E تنها يکي از چندين فاکتور براي تصميم گيري خريد در بورس است؛ ارزندگي بازار، مقبوليت بازار و همچنين سودآوري بالا فاکتور هاي ديگري هستند که بايد مورد توجه خريداران سهام قرار گيرند.

وي ادامه داد: صنايع ارز بر که مواد اوليه خود را از خارج از کشور وارد مي‌کنند در صورت بالا رفتن هزينه‌ها، شاهد افزايش قيمت تمام شده و در نتيجه پائين آمدن سوددهي خود هستند.

حتي P/E پائين نشان دهنده تشخيص بازار در رابطه با ريسک بالاي اين صنايع براي خريداران است.

ثابت در مورد روند تدوام شرايط فعلي بورس گفت: سهامداران و متقاضيان ورود به تالار شيشه‌اي بايد توجه داشته باشند که گزارش‌هاي اسفند ماه صنايع تنها پيش‌بيني‌هاي آنها براي سال آينده است که به صورت محافظ کارانه بيان مي‌شود و با نهايي شدن بودجه، هدفمندي يارانه‌ها و همچنين پيش‌بيني قيمت‌هاي جهان، آنها نيز به تعديل گزارش‌هاي خود خواهند پرداخت./عب
برچسب ها: صنعت ، شاخص ، خرید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.