سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه وشهرسازي؛

افتتاح 7 هزار واحد مسكن مهر و15 پروژه بندري در خوزستان

7 هزار واحد مسكن مهر، بندر تجاري شهرستان شادگان،افزايش ظرفيت باربري اسكله‌ها، ساختمان جستجو و نجات دريايي اروند كنار، احداث دلفين6 به بهره برداري رسيد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، 7000 واحد مسكن مهر امروز با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي در خوزستان به بهره برداري رسيد.

اين واحدها شامل طرح 310 واحدي مسكن مهر مسجد سليمان است كه به نمايندگي از 7 هزار مسكن مهر استان به صورت ويدئوكنفرانس به بهره برداري رسيد.

اين واحدهاي مسكوني به جاي منازل آلوده به نفت و گاز در مسجد سليمان به صاحبان آن واگذار شد.

رحيمي در اين مراسم همچنين كليد و سند اين واحدهاي مسكوني را به طور نمادين به چند تن از مالكين آنها اهدا كرد.

اين واحدهاي مسكوني همزمان با مسجد سليمان در شهرستانهاي اهواز ، ماهشهر ، رامهرمز ، بهبهان ، سوسنگرد ، شوشتر ، خرمشهر و ايذه افتتاح شدند .

براي ساخت هر واحد مسكن مهر به طور ميانگين 36 ميليون تومان هزينه شده كه 25 ميليون تومان وام بانكي و مابقي آورده مالكان است.
با احتساب بهره برداري از اين 7000 واحد ، تعداد واحدهاي مسكن مهر خوزستان به 41هزار و 500 واحد رسيدند.

معاون اول رييس جمهور در بدو ورود به اين استان با اشاره به اينكه دولت متعهد به ساخت حدود 185 هزار واحد مسكوني درخوزستان است گفت : تاكنون بيش از يك سوم اين واحدها ساخته و به مالكان اهدا شده است.
رحيمي افزود : امروز هفت هزار واحد مسكوني مهر جديد در اين استان بهره برداري مي شود و بقيه قرار است تا پايان كار دولت دهم به مردم تحويل داده شود .

وي با اشاره به اين كه خوزستان به دليل داشتن منابع عظيم نفت و گاز جزو يكي از استان‌هايي است كه مي‌توان بر روي آن سرمايه گذاري كرد گفت: خوزستان سرچشمه حيات اقتصادي ايران است.

معاون اول رييس جمهور گفت: دولت تا‌كنون بيش از 6هزار ميليارد تومان در بخش مسكن مهر خوزستان سرمايه گذاري كرده است.

***افتتاح بندر تجاري شادگان و 14 پروژه‌ بندري ديگر

پروژه تاسيسات و زيرساخت اراضي پشتيباني منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني (ره) كه از مجموعه پروژه‌هاي عمراني، زيربنايي و سرمايه‌گذاري اداره‌ كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان است به بهره برداري رسيد.

معاون اول رييس جمهور پس از افتتاح بندر تجاري شادگان اين پروژه را نيز در بندر امام خميني (ره) به طور رسمي مورد بهره برداري قرار داد.
محوطه بندر تجاري شادگان سه هكتار و داراي انباري به مساحت يك هزار و 200 متر است.

طرح ساخت بندر تجاري در شادگان از مصوبات سفر اول هيات دولت به خوزستان است كه به بهره‌برداري رسيده است.

بندر تجاري شادگان از نوع شمعي با عرشه بتني و با طول عرشه 103 متر و عرض 12 متر است كه داراي دو پل دسترسي است.

افتتاح پروژه‌هاي عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با هزينه‌اي بالغ بر يك ميليارد و 884 ميليون ريال و با هدف ايجاد اشتغال سه هزار و 765 نفر ظهر امروز شنبه به بهره برداري رسيد.

پيش از اين معاون اول رييس جمهوري در ادامه سفر خود به استان خوزستان با حضور در مسجد سليمان به طور همزمان هفت هزار واحد مسكوني مهر و بندر تجاري شادگان و جاده دسترسي با اعتبار بالغ بر 250 هزار ميليون ريال با ميزان اشتغالزايي 780 نفر را افتتاح كرد.

افزايش ظرفيت باربري اسكله‌ها با اعتبار بالغ بر 76 هزار ميليون ريال و ميزان اشتغالزايي 130 نفر، احداث ساختمان جستجو و نجات دريايي اروند كنار با اعتبار هزينه 40 هزار ميليون ريال و ميزان اشتغالزايي 125 نفر، احداث دايك به بهره برداري رسيد.

احداث دلفين ايستگاه راهنمايي خورموسي با نصب بيكن‌هاي خورموسي و بهمن شير با اعتبار 17 هزار ميليون ريال و با ميزان اشتغالزايي يكصد نفر از جمله پروژه‌هاي عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري استان خوزستان است كه امروز به بهره برداري ‌رسيد.

از جمله پروژه‌هاي كه در سفر معاون اول رئيس جمهور به بهره‌برداري رسيد شامل افزايش ظرفيت باربري اسكله‌ها ، طرح NF3 پتروشيمي بندر امام(ره) در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر ، طرح‌هاي احداث زير ساخت‌هاي اراضي پشتيباني ، احداث پايانه صادراتي قير شركت نفت پاسارگاد ، احداث انبار غلات و مخازن نگهداري روغن‏هاي صادراتي شركت توسعه تجارت انصار و احداث انبار و مخازن نگهداري روغن‏هاي خوراكي شركت سپهر صنعت سورنا در بنادر امام خميني(ره) و ماهشهرو احداث انبار كالاهاي فله‌اي خورموسي است./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.