سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

دستیابی محققان موسسه رازی به فرمول جدید تولید واکسن دوگانه

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم ‌سازی رازی در شمال غرب کشور از دستیابی محققان این موسسه به فرمول جدیدی برای تولید واکسن دوگانه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،خلیلی با بیان اینکه این واکسن حاصل تحقیقات چندین ساله محققان این موسسه است، گفت: این فرمول در راستای بومی سازی دانش ابداع شده است.

وی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، خطوط تولید بسیاری از واکسن های مورد نیاز کشور در این موسسه راه اندازی شده است تا شرایط تحریم را مهار کرده و کشور را از تولیدات خارجی بی نیاز کنیم.

خلیلی با اشاره به اینکه به تازگی واکسن سه‌ گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبرو در این موسسه تولید شده است، گفت: هم ‌اکنون 10 طرح تحقیقاتی در این موسسه در حال اجراست.

وی از افزایش درآمد این موسسه در سالجاری به میزان دو برابر سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری موسسه واکسن و سرم‌ سازی رازی در شمال غرب کشور موفق شد با تولید بیش از 190 میلیون دز واکسن با کیفیت استاندارد بین‌المللی، قبل از سررسید مقرر، به تعهدات خود عمل کند. خلیلی تحقیق و تشخیص بیماری ها و مطالعات علمی برای مبارزه با بیماری های دام و طیور و بیماری های مشترک انسان و دام و تحقیق و تولید واکسن و سرم و سایر مواد بیولوژیک را از اهداف موسسه رازی دانست. /س

برچسب ها: دستیابی ، محققان ، واکسن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.