سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

فناوری اطلاعات بهترین ابزار برای حکمرانی است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات اساسی ترین و بهترین ابزار برای حکمرانی است و بهره گیری از IT ما را به سمت و سوی هدف هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،  محمد کرم پور امروز در آیین افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان و معرفی مدیرکل این اداره در سنندج، حل بسیاری از مسایل را مرهون توسعه بخش IT دانست.
وی برنامه عمومی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فناوری را حمایت از تولید کنندگان تجهیزات ارتباطی عنوان کرد.
کرم پور توسعه و بهینه سازی ارتباطات و فناوری را از اهدف این اداره کل عنوان کرد و گفت: امید است استان کردستان بتواند در سطح ملی و جهانی به جایگاه در خور توجهی دست یابد.
وی با اشاره به اینکه خدمات IT امورات را آسان تر می کند ابراز امیدواری کرد برنامه پنج ساله توسعه در حوزه بخشی و فرابخشی به خدمات IT کمک کند.
به گفته وی کردستان از حیث ارتباطی فنی و امنیتی در روابط بین الملل از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضعیت استان را هم از حیث زیر ساخت ها و هم از حیث حوزه IT مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حوزه IT در استان باید توسعه و ارتقا یابد.
وی با اشاره به سیاست واگذاری امور به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری بخش دولتی، تحقق این مهم را از برنامه های اولیه این اداره کل بیان کرد.
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در همین راستا دولت موظف است در راستای ارتقای شاخص توسعه استان گام بردارد و در این زمینه نظارت های لازم را داشته باشد.
کرم پور با اشاره به شاخص 100 درصدی تلفن همراه در کشورهای پیشرفته افزود: این شاخص در کشور ما نیز حدود 100 است اما امید است این شاخص به 110 درصد برسد.
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هم اکنون دیتا سنتر استان فعال است اظهار کرد: با آماده شدن ساختمان دولت الکترونیک، خدمات ارزنده ای در همین راستا ارایه می شود.
وی با اشاره به فراهم بودن زمینه ارتباطی استان با کشورهای مرزی مانند عراق گفت: روابط اقتصادی میان کردستان و عراق سبب تحولات اقتصادی میان دو کشور می شود.
به گفته وی استان کردستان در زمینه نصب و راه اندازی تجهیزات، تجهیز و راه اندازی سیستم ها و فروش تجهیزات ارتباطات از موقعیت مطلوبی برخوردار است.
در این آیین سعدی امیری به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان معرفی شد./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.