سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نیکوکاران در مباحث فرهنگی و نرم افزاری ورود کنند

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد نیکوکاران و خیران باید مجدانه به مباحث فرهنگی و نرم افزاری ورود کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر"حسن بنیانیان" در زمینه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان افزود: نفس حضور و سرمایه گذاری خیران و عموم مردم به حوزه های فرهنگی، در این دوره زمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی انجام کار خیر را امری دو طرفه برشمرد که هم برای فرد خیر برکات و آثاری به دنبال دارد و هم اینکه باعث افزایش نشاط و امید اجتماعی در جامعه می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: باید در جامعه به گونه ای برنامه ریزی شود که افراد نیکوکار بتوانند روحیه خدمت گرای خود را عرضه کنند و بازخورد آن را هم ببینند.

وی به این نکته هم اشاره کرد که اخذ مالیات یک سبک غربی است و اگر انجام امور خیر با برپایی برنامه ها و طرح های فرهنگی مانند جشنواره فیلم کوتاه حسنات ترویج شود مالیات گیری در یک جامعه اسلامی عملاً بی معنا خواهد بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در تفکر و عقاید اسلامی حق نداریم با اموری مانند مالیات گیری مردم را بدبین کنیم و این در حالی است که فرائض و حسناتی مانند وقف، زکات و خمس را بعنوان ارزش ها و سبک های دینی خودمان داریم.

وی تصریح کرد: انسان قدرت خلق زیبایی را دارد و از این مهمتر اشاعه این هنر به هر نحو بویژه با انجام کارهای فرهنگی و هنری امکان پذیر است/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.