سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

اختصاص ردیف بودجه برای اجرای طرح کاهش آلودگی در لایحه سال ۹۲

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، از برنامه‌ریزی این فراکسیون برای ایجاد ردیفی مجزا به منظور اجرای محورهای طرح کاهش آلودگی هوا در لایحه بودجه سال ۹۲ خبر داد و گفت: دولت باید با همکاری مجلس به صورت جداگانه محورهای این طرح را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن با ابراز تأسف از رأی نیاوردن دو فوریت طرح کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور در صحن علنی مجلس، گفت: متأسفانه این طرح در صحن علنی از سوی نمایندگان مربوطه به درستی تبیین نشد، از طرف دیگر رأی نیاوردن دو فوریت این طرح موجب ناامیدی مسئولان این حوزه شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه دولت باید همکاری میان قوه‌ای را برای بهبود اوضاعمحیط ‌زیست کشور بیشتر کند، افزود:‌ به‌طور حتم دو قوه مجلس و دولت باید به جد پیگیر حل آلودگی و اجرای محورهای طرح کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور باشند.

وی از برنامه‌ریزی فراکسیون محیط ‌ریست و توسعه‌پایدار مجلسبرای ایجاد ردیفی مجزا به منظوراجرای محورهای طرح کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور در لایحه بودجه سال ۹۲ خبر داد و گفت:‌ اعضای این فراکسیون قصد دارند تا از طریق کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه مجلس اعتبار مناسبی را برای چهار محور طرح کاهش آلودگی هشت کلانشهر کشور در حوزه محیط‌ زیست اختصاصدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه توسعه حمل ونقل عمومی یکی از محورهای طرح کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور استکه باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر دولت توجه چندانی به توسعه این حوزه نداشته است، از این‌رو باید در سال ۹۲ برای تحقق این محور برنامه‌ریزی کند.

پیرمؤذن با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز در کلانشهرها زمینه شهری سالم را فراهم می‌کند، تصریح کرد: این موضوععلاوه بر کلانشهرها باید در تمام نقاط کشور توسعه یابد.

وی استانداردسازی خودروها و واحدهای آلاینده را یکی دیگر از محورهای کاهش آلودگی هوای کشور خواند و گفت: نصب فیلتر برای سه‌هزار واحد آلاینده، نصب کاتالیست برای خودرو، بهره‌برداری شش پالایشگاه تولید بنزین استاندارد و تولید خودروهای جدید با تکنولوژی یورو ۴ از موضوعات مطرح شده در حوزه استانداردسازی است که اجرای آن نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با یادآوری الحاق موضوع مبارزه با ریزگردها به محورهای طرح کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور، یادآور شد:‌ هم‌اکنون ۲۵ استان کشور با این معضل روبه‌رو هستند، از این‌رو دولت و مجلس باید در جهت مبارزه با این پدیده و احیای تالاب‌ها تلاش کند./س

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، کاهش ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.