سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات فعالان آمريکايي برضد حملات غيرقانوني پهپادهاي آمريکا

فعالان آمريکايي برضد حملات غيرقانوني پهپادهاي آمريکا تظاهرات کردند و خواستار توقف اين حملات شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، شماري از مردم آمريکا روز گذشته در پايتخت اين کشور تظاهرات کردند. اين تظاهرات در اعتراض به حملات آمريکا با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي ترورها در پاکستان بود. اين تظاهرات در مقابل سفارت پاکستان در واشنگتن برگزار شد. آنها ياد کشته هاي بيگناه را در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي در پاکستان گرامي داشتند.  شرکت کنندگان در اين تظاهرات با پاکستاني ها و اتباع کشورهاي ديگري اعلام همبستگي و همدردي کردند که در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا جانشان را از دست داده اند. دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بر شمار استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين واشنگتن در مقايسه با دولت جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا افزوده است. آمريکا مي گويد هدف از اين حملات کشتن شبه نظاميان تروريست است.
عايشه اقبال از دانشجويان آمريکايي در اين تظاهرات گفت: شمار زيادي از افراد بيگناه در اين حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا کشته شده اند. اين حملات ارزش چنين کشته هايي را ندارد.
در روزهاي گذشته چندين تظاهرات مشابه در آمريکا برپا شده است و شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار آن شده اند که به وضع قربانيان بيگناه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي رسيدگي شود. شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز واشنگتن نيز تاکيد کردند مقامات کشورهايي همانند پاکستان بايد با فوريت بيشتري براي محافظت از شهروندان خود درمقابل حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين اقدام کنند.
آليل مک کراکن از ديگر شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت.. کمترين کاري که ما آمريکايي ها مي توانيم انجام بدهيم اين است که در اعتراض به حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين سخن بگوييم. آنها بايد صداي اعتراض خود را به گوش مقامات کاخ سفيد، کنگره و وزارت دادگستري برسانند.
با انتصاب جان برنن به عنوان رئيس جديد سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) نگراني هاي درباره گسترش حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا بيشتر شده است. جان برنن مغز متفکر برنامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا تلقي مي شود. 
فعالان آمريکايي خواستار توقف حملات غيرقانوني هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي هستند.
عايشه اقبال افزود: حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به مدت نه سال ادامه دارد. اينکه باراک اوباما بگويد سياستهاي واشنگتن را تغيير داده است اما همچنان حملات با پهپادهاي مذکور ادامه پيدا کند، سخني مزورانه است. اوباما به سياستهاي جرج بوش ادامه مي دهد و کارهايي را درمقابله با تروريستها انجام مي دهد که جرج بوش آغاز کرده بود.
روز گذشته سفير پاکستان در آمريکا از معترضان دعوت کرد تا داخل ساختمان سفارت شوند. معترضان آمريکايي گفتند در ملاقات با اين مقام پاکستاني از او خواهند خواست تا فشار بيشتري بر آمريکا به منظور شفافيت در سياست استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين درنظر بگيرد و از کشتار افراد بيگناه دست بکشد.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.