سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

ورزش‌های سنتی ریشه در باورهای دینی مردم دارد

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ریشه در باورهای دینی و فرهنگی مردم دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند/حسن‌رضا اظهار کرد: بازی‌های بومی محلی ریشه فرهنگی دارد و احیای این بازی‌ها در مناطق شهری و روستایی می‌تواند در افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد امید در جامعه به ویژه در بین نسل جوان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بر ضرورت پویاسازی ارزش‌های اجتماعی در راستای شکل‌گیری هویت جوامع روستایی بر مبنای شناسایی و قانون‌مندکردن این بازی‌ها تاکید کرد.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کودکی خود را به یاد بیاوریم و بازی‌های آن دوران را از بایگانی اذهان خود بیرون بیاوریم متوجه می‌شویم که ما با آن بازی‌های کودکانه و سنتی رشد کرده و بزرگ شده‌ایم و با آن شخصیت خود را ساخته‌ایم.

عمیدیان با بیان اینکه فعالیت‌های گروهی و دسته‌جمعی در راستای انجام بازی‌های بومی و محلی در گذشته سبب تقویت روحیه کار جمعی در نسل‌های آن دوران شده است،‌ تصریح کرد: نسل‌های گذشته با انجام این بازی‌ها سبب دوست‌یابی می‌شدند و احساس و عواطف خود را با آن تکامل بخشیده و اجتماعی شدن را درقالب بازی‌ها فرا می‌گرفتند.

وی افزود: تمامی افراد و مسئولان باید به وجه ویژه داشته باشند و اینگونه بازی‌هایی که در سطح استان به دست فراموشی سپرده شده را مجدد احیا کنند.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به تغییر سیاست‌های وزارت ورزش وجوانان در ارتباط با ورزش‌های همگانی و قهرمانی گفت: تیر‌ماه سال جاری فدراسیون ورزش روستایی وعشایری منحل و به فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تغییر نام پیدا کرد و به تبع آن سیاست‌های ورزشی آن نیز به سمت قهرمان‌پروری گرایش پیدا کرد.

عمیدیان با بیان اینکه بیشتر هیئت‌های ورزشی از مشکلات مالی رنج می‌برند، متذکر شد: این مسئله در همه فدراسیون‌ها عمومیت دارد که باید روسای هیات‌ها به سمت خودکفایی سوق پیدا کنند و از خیران در فعالیت‌های ورزشی به عنوان اسپانسر استفاده کنند./ب

برچسب ها: ورزش ، باور ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.