سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار درباره عملکرد نیروهای امنیتی مکزیک

سازمان حقوق بشر دولت مکزیک را متهم کرده که درباره اتهام نقص حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی مکزیک، تحقیقات لازم را انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، هنوز از سرنوشت 250  نفری که در مکزیک ناپدید شده اند خبری در دست نیست این مطلب را سازمان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرده است که در دوره ریاست جمهوری فلیپه کالدرون، رئیس جمهوری سابق مکزیک اتفاق افتاده است.
 سازمان حقوق بشر از دولت " انریکه پنیانیه تو،"  رئیس جمهوری مکزیک خواسته است که برای روشن شدن سر نوشت این افراد تدابیری جدی در نظر بگیرد.
 وزارت کشور  مکزیک هنوز به گزارش  سازمان حقوق بشر واکنش نشان نداده است.
 به گفته این سازمان به نقل از این خبرگزاری : در بیش از 140 مورد ماموران دولت به طور مستقیم در جرم ( ناپدید شدن افراد) شرکت داشته اند یا به طور غیر مستقیم از آن حمایت یا موافقت کرده اند.
 در ادامه این گزارش  آمده است:  در بسیاری از موارد باز داشت درخانه قربانی در مقابل اعضای خانواده اش انجام می شد و در موارد دیگر این باز داشت ها در ایستگاه های بازرسی ، در محل کار ویا اماکن عمومی انجام شده است .
فیلیپه کالدرون بین سال های 2006 تا 2012 میلادی رئیس  جمهوری مکزیک بوده و در نبرد با کارتل های مواد مخدر از دسامبر 2006 تا به حال بیش از 70 هزار کشته بر جای گذاشته است.
 منتقدان دخالت ارتش در این نبرد را علت اصلی بالا رفتن تلفات غیر نظامیان می دانند اما دولت مکزیک تاکید دارد که برای تامین امنیت عمومی در ایالت های مختلف ناچار به استفاده از ارتش و نیروهای امنیتی فدرال بوده است./ل
برچسب ها: حقوق ، بشر ، نیروهای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.