سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

وقتی اشک چشم خشک می‌شود

یک چشم پزشک گفت: خشکی چشم بیماری است که در آن یک سری از غدد ترشح در چشم که همیشه اشک تولید می‌کنند تخریب یا دچار ضایعه می‌شوند، اشک تولید نمی‌شود و چشم خشک می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر غلام‌رضا خاتمی‌نیا، با بیان این که خشکی چشم دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بیماری‌های عفونی مانند تراخم و بیماری‌های روماتیسمی اشاره کرد، افزود: از دلایل دیگر این عارضه نیز می‌توان التهابات چشمی، استفاده طولانی مدت از داروها، وارد شدن مواد شیمیایی به چشم، تغییرات دوران بارداری و مصرف داروهای ضدبارداری را نام برد.

وی افزود: خشکی چشم بیماری است که در آن یک سری از غدد ترشح در چشم که همیشه اشک تولید می‌کنند تخریب یا دچار ضایعه می‌شوند، اشک تولید نمی‌شود و چشم خشک می‌شود.

این چشم پزشک گفت: درمان این عارضه بسته به شدت بیماری متفاوت است. اگر شدت کم باشد از قطره‌های موضعی مانند اشک مصنوعی استفاده می‌شود و در صورتی که شدید ولی دائمی نباشد باز هم از اشک مصنوعی یا از " پلاک پانکتوم" استفاده می‌شود.

وی با بیان این که در صورتی که این عارضه دائمی باشد با جراحی مجاری اشکی را می‌بندند، ادامه داد: گاز خردل موجود در مواد شیمیایی از جمله عواملی است که خشکی دائمی در چشم ایجاد کرده و هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علائم این بیماری ابتدا به صورت حس وجود جسم خارجی در چشم و سپس تاری دید، احساس خارش و سوزش در چشم و ریزش اشک است و موجب قرمزی چشم نیز می‌شود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود افراد از عینکهای آفتابی با شیشه‌های بزرگ استفاده کنند تا از بخار شدن اشک جلوگیری شود، کمتر در معرض آفتاب قرار گیرند و هنگام مطالعه نیز زیاد پلک بزنند تا اشک بیشتری تولید و دید بهتر شود.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خوزستان ، چشم ، خشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.