سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

42 هزار قطعه پرنده به سیستان و بلوچستان مهاجرت كرده اند

مدیركل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس جمع بندی و سرشماری صورت گرفته در زمستان جاری 42 هزار و 446 قطعه پرنده مهاجر آبزی در قالب 80 گونه از مناطق سردسیر در آبگیرهای این استان فرود آمده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، خسرو افسری افزود: سرشماری پرندگان مهاجر كه برای زمستان گذرانی در این استان فرود آمده اند همانند روال همه ساله توسط واحد حیات وحش و تنوع زیستی اداره كل حفاظت از محیط زیست طی ماههای دی و بهمن انجام شد.

وی اظهار داشت: آمار پرندگان سرشماری شده در مناطق محیط زیست سیستان و بلوچستان در زمستان جاری نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

او گفت: بیشترین تعداد پرندگان سرشماری شده سیستان و بلوچستان در مناطق خور باهو با 13 هزار و 129 قطعه، خور و ساحل بندر كنارك با سه هزار و 522 قطعه، خور و اسكه تنگ با دو هزار 891 قطعه، خورگالك با دو هزار و 550 قطعه و كمترین پرنده نیز مربوط به مناطق سد پیشین با 35 قطعه، تالاب لولكدان با 131 قطعه، سد خیرآباد با 141 قطعه و ساحل تیس چابهار با 210 قطعه است.

مدیركل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینكه پرنده های مهاجر 80 گونه هستند افزود: پلیكان خاكستری، باكلان، فلامینگو، لك لك سیاه، اردك آنقوت، تنجه، چاخ لق هندی، كفچه نوك، انواع سلیمها، اگرتها، حواصیلها، گیلانشاهها، آبچلیكها، تلیله ها، كاكایی ها و پرستوهای دریایی شاخصترین گونه های پرنده های مهاجر شناسایی شده در این استان هستند.

وی گفت: گونه باكلان با چهار هزار و 877 قطعه پرنده به تنهایی 11 درصد از كل آمار سرشماری پرندگان مهاجری را تشكیل می دهد كه سیستان و بلوچستان را برای زمستان گذرانی انتخاب كرده اند.

او افزود: افزایش پنج درصدی تعداد پرندگان مهاجر با وجود تدوام خشكسالی در سیستان و بلوچستان كه بیش از یك دهه به طول انجامیده نشانگر همكاری خوب مردم با كاركنان حفاظت از محیط زیست استان در زمینه مقابله با تخریب طبیعت است./ب

برچسب ها: مهاجرت ، پرندگان ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.