سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی شفیق:

توسعه فوتوالی در آسیا و اقیانوسیه از اهداف مهم کنفدراسیون است

سید حسین موسوی شفیق که به تازگی از سوی فدراسیون جهانی فوتوالی به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتوالی آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده، درباره انتخاب خود و برنامه ایش برای این کنفدراسیون خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، وی عنوان کرد: حدود سه سال پیش رشته فوتوالی را به ایران آوردم و توانستم با حمایت مسئولین وقت سازمان تربیت بدنی سابق آن را ثبت کرده و مجوز فعالیت بگیرم. در آن زمان جمهوری اسلامی ایران پس از تایلند دومین کشوری بود که فوتوالی را راه اندازی کرده بود اما تایلندی ها که سابقه بیشتری در این رشته داشتند تلاش می کردند که تشکیلات اسیایی را در اختیار بگیرند که نهایتاً هیات رئیسه فدراسیون جهانی فوتوالی از بین نمایندگان امارات ، تایلند و جمهوری اسلامی ایران ، مسئولیت راه اندازی و مدیریت این کنفدراسیون را به بنده واگذار کرد.

موسوی شفیق افزود: فدراسیون جهانی شش ماه به بنده فرصت داده تا علاوه بر تنظیم اساسنامه و چارت تشکیلاتی ، مقر کنفدراسیون را نیز مشخص کنم که هنوز درباره محل مقر به نتیجه ای نرسیدیم .البته کشورهای مالزی و فیلیپین پیشنهاد دادند که مقر کنفدراسیون در آن کشورها باشد ولی تصمیم دارم تا مقر این نهاد آسیایی در خاک مقدس ایران باشد.

رئیس کنفدراسیون فوتوالی آسیا و اقیانوسیه در ادامه گفت: از آنجاییکه فدراسیون جهانی این مسئولیت را به مدت هشت سال به بنده داده و یکی از مهمترین اهداف ما توسعه فوتوالی در آسیا و اقیانوسیه است ، فکر میکنم فرصت مناسبی است تا با برنامه ریزی مناسب فوتوالی را بیش از پیش در این دو قاره توسعه داده و باعث پیشرفت سریع تر آن در تمام آسیا و اقیانوسیه شویم . همچنین سعی داریم تا اولین کمپ آموزشی فوتوالی را نیز در ایران یا یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس راه اندازی کنیم.

موسوی شفیق یادآور شد: در حال حاضر 10 کشور در آسیا و اقیانوسیه به صورت رسمی و تحت پوشش فدراسیون جهانی فعالیت می کنند که عبارتند از : استرالیا، تایلند، امارات، هند، فیلیپین، مالزی، سنگاپور، برونئی، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران. البته چند کشور نظیر کویت، ژاپن، افغانستان و لبنان هم در صدد راه اندازی این رشته هستند.

وی افزود: چنانچه برنامه هایمان به خوبی پیش برود، انشاالله نیمه دوم سال آینده اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه را با حداقل 12 کشور در ایران برگزار خواهیم کرد.

موسوی شفیق در پایان از تلاش ها و همکاری های دکتر حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و دیگر مسئولین این فدراسیون و همکارانش در انجمن فوتوالی تشکر و قدردانی نمود./زر
برچسب ها: فوتوالی ، شفیق ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.