سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون نظام مهندسي در کشور به خوبي اجرا نمي شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورگفت : پس از گذشت 18 سال از تصویب قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ، هنوز اين قانون در کشور به درستي اجرا نمي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي هاشمي در همايش تجليل از مهندسان نمونه كشور با بيان اينكه در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل کشور اشتغال است،‌ گفت: بر اساس گفته‌های دولت مقرر شده بود یک میلیون شغل ایجاد شود در صورتی‌که ایجاد یک شغل پایدار نیاز به سرمایه متوسط 250 میلیون تومانی دارد و با احتساب این هزینه می‌توان سالانه 664 هزار شغل با این سرمایه ایجاد کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با اشاره به اینکه مسکن دومین مشکل اصلی در کشور است، گفت: این مشکل از زمانی آغاز شد که عرضه مسکن را از ساخت و ساز بخش خصوصی به بخش دولتی بردیم و اکنون این سوداگری در بخش ارز و سکه دیده می‌شود.

هاشمی از مهندسان کشور خواستار شد: با گذشت 18 سال از تصويب قانون نظام مهندسي و مقررات ملي اما هنوز اين قانون در کشور به خوبي اجرا نمي شود .

وي در ادامه يادآور شد :بايد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که بر جامعه نخبگان تاکید دارند، باید علم و ثروت تولید کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطاب به جامعه مهندسان، عنوان کرد: کارحرفه‌ای را با استاندارد انجام دهیم و نگذاریم نوسانات قیمت بر کیفیت ساخت و ساز تاثیر گذارد.

هاشمی تصریح کرد: نباید مهندس صرفا علم مهندسی را بداند بلکه باید مسکنی را که شایسته انسان و ایرانی است، بسازد.

لازم به ذکر است ؛ در همايش تجليل از مهندسان ايراني از 50مهندس نمونه كشور تجليل شد برگزيدگان از سراسر كشور انتخاب ودركميته ارزيابي  مهندسي حائز رتبه هاي برتر  و به عنوان نمونه  معر في شدند.
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.