سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

مایه کوبی 70 درصد دام‌های سبک آذربایجان‌غربی علیه بیماری تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از مایه کوبی 70 درصد دام های سبک استان از ابتدای سالجاری تاکنون بر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، شهرام دیلمقانی درآیین تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی چایپاره با اشاره به اینکه در این راستا سه میلیون بز و گوسفند بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده اند، افزود: اجرای این طرح برای تحت پوشش قرار 100 درصد دام سبک تا 15 اسفند ماه امسال اجرایی می شود.

وی با اشاره به نگهداری هشت میلیون و 500 هزار راس دام سنگین و سبک در واحدهای سنتی و صنعتی آذربایجان غربی، اظهار داشت: از این تعداد 25 درصد در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی و مابقی در واحدهای سنتی روستایی و عشایری نگهداری می شوند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به انجام 13هزار و 779 آزمایش سرولوژی دام، 36 هزار و 219 سرولوژی طیور به همراه 70 آزمایش سم شناسی برای تشخیص به موقع بیماری ها، گفت: در این مدت همچنین هزار و 619 آزمایش آنالیز شیمی، 7 هزار و 887 کشت میکروبی و 2 هزار و 269 آزمایش انگل شناسی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمال غرب کشور وابسته به این اداره کل، گفت: ایفای نقش نظارتی و حکومتی اداره کل دامپزشکی در جهت تشخیص انواع بیماریهای دام، طیور و آبزیان و عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذائی و نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده های داروئی در مواد غذائی مورد مصرف مردم از جمله اهداف اجرای این آزمایش ها است.

دیلمقانی افزود: آذربایجان غربی همچنین چهار آزمایشگاه درجه یک، هفت آزمایشگاه درجه دو و پنج آزمایشگاه درجه سه دارد که برخی از این آزمایش ها نیز در آنها انجام می شود.

جلیل غفاری فرماندار چایپاره هم در این مراسم با اشاره به جایگاه این شهرستان در تولید و عرصه دام گفت: برای توسعه فعالیت های دامداری ایجاد میدان دواب در شهرستان چایپاره ضروری است.

ر ادامه این مراسم با تقدیر از تلاش ها و خدمات سهراب پور رئیس قبلی، محمود عطیف به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی چایپاره معرفی شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.