سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خراسان رضوی، در پی عبور از پیچ و خم تغییرات پزشک خانواده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای برنامه پزشک خانواده با توجه به شرایط کشور باید تغییراتی داده شود که اجرایی شدن آن در استان خراسان‌رضوی در انتظار ابلاغ این تغییرات از سوی وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،  رضا سعیدی با اشاره به تغییر سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: سرپرست جدید وزارت بهداشت نظرات جدیدی برای برنامه پزشک خانواده دارند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تابع دستورات شخص سرپرست این وزارتخانه است.

سعیدی ادامه داد: به عبارت دیگر برنامه پزشک خانواده در استان خراسان‌رضوی زمانی اجرایی می‌شود که اجازه شروع این برنامه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و تغییرات جدید روی الگوهای اجرایی آن اعمال شده باشد.

وی افزود: نظرات وزیر باید به استاندار  خراسان‌رضوی به عنوان رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده ابلاغ شود و استاندار به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دبیر ستاد راهبردی ابلاغ کند و سپس گروه اجرایی شروع به کار می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های اجرایی این برنامه به صورت آماده باش و در انتظار گرفتن دستور از وزارتخانه هستند تا با تغییرات جدید خود را وقف داده و تغییرات را در الگوها اعمال کنند.

سعیدی با اشاره به بدبینی‌های موجود در مورد اجرایی نشدن برنامه پزشک خانواده بیان کرد: این برنامه به طور حتم اجرایی می‌شود چون ارتقا دادن سطح سلامت کشور نیازمند اجرایی شدن این برنامه است و در ثبت نام مردمی مشکلی وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به التهابات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد متذکر شد: بر اساس مذاکراتی که با بیمه انجام شده بنا بر افزایش میزان سرانه بیماران قرار گرفته است که میزان قطعی آن در جلسات بعدی مشخص می‌شود./ب

برچسب ها: تغییر ، پزشک ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.