سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

فرهنگ سازی عاملی مهم در کاهش بیماری های قلبی

پزشک قلب و عروق امروز در جمع اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی تبریز گفت : 80 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و عروقی با فرهنگ سازی و نهادینه کردن شیوه زندگی سالم کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، پرویزی با اشاره به اینکه عضویت در سازمان های مردم نهاد (NGO ) از شاخص های توسعه یافتگی کشورهاست گفت: آموزش و اطلاع رسانی در جهت بهبود شیوه زندگی و حمایت از سازمان های مردم نهاد برای ترویج زندگی سالم ضروری است.

وی اعلام کرد: روزانه در ایران 850 تا 900 انسان جان خود را از دست می دهند که 47 درصد این مرگ و میرها ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

پرویزی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا 12 سال آینده بیماری های قلبی و عروقی 60 درصد علل مرگ و میرها باشند که ضروری است برنامه ریزان کشور جهت مقابله با این بیماری ها اقدامات و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق همچنین کم تحرکی ، دخانیات ، مصرف الکل ،چاقی ، رژیم غذایی ناسالم را از عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در بیماری های غیرواگیر برشمرد.

وی توصیه کرد: حدود 15 دقیقه فعالیت که باعث عرق ریختن شود عامل بسیار مهمی در کاهش بیماری هاست.

پرویزی بیماری های قلبی را به کوه یخ تشبیه کردو گفت: خیلی از افراد بیماری های قلبی دارند ولی خودشان از این امر اطلاع ندارند به همین منظور غربالگری عامل اساسی در پیشگیری و درمان بیماری قلبی است.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این جلسه از اقدامات این کارگروه در جهت سلامت مقابله با بیماری ها خبر داد.

چمنی گفت: افتتاح بخش درمان سل و همچنین نظارت از جهت بیماری سل بر افرادی که وارد کشور می شوند اقداماتی است که کارگروه سلامت شهرستان تبریز جهت مقابله با بیماری سل ناشی از گردشگری انجام داده است.

معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری تبریز نیز از تشکیل اتاق فکر با رویکرد ارتباط با مراجع علمی دانشگاهی و در جهت هم اندیشی نخبگان خبر داد./س

 

برچسب ها: فرهنگ ، سازی ، قلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.